Przetargi |
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA PRZETARG NIEOGRANICZONY O WARTOŚCI PONIŻEJ 60.000 EURO
„ Zakup sprzętu jednorazowego
użytku i materiałów medycznych „
INFORMACJE OGÓLNE
I.
Informacje wstępne
Konto bankowe: Bank BPH S.A.
Oddział w Dąbrowie Białostockiej Czas urzędowania: od poniedziałku do piątku w godz. 800 do 15,35 2. Tryb postępowania a) Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, z zachowaniem zasad określonych ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. nr 19, poz. 177 z późn. zm.). b) Ilekroć w SIWZ zastosowane jest pojęcie "ustawa", bez bliższego określenia, o jaką ustawę chodzi, dotyczy ono ww. ustawy. 3. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami Dopuszcza się następujące formy porozumiewania się: drogą elektroniczną, przez telefon, faxem, pocztą. 4. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami w kwestiach technicznych i formalnych: · Teresa Stefańczuk · Wiesława Hołownia II. Przedmiot zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku i materiałów medycznych( oznaczenie wg CPV „ 33100000-1 ), których asortyment i szacunkowe ilości przedstawia Załącznik Nr 2 do SIWZ – Formularz Asortymentowo – Cenowy. Przedmiot zamówienia został podzielony na Pakiety. Uwaga: Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne kompletne Pakiety, nie dopuszcza się składania ofert częściowych na poszczególne pozycje w pakiecie. 2.Oferowana cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją umowy w tym / koszty transportu, wyładunku i wniesienia towaru do magazynu / 3.Zamówienia będą dokonywane przez Zamawiającego sukcesywnie przez cały czas obowiązywania umowy w formie pisemnej przy pomocy faksu, średnio jeden , dwa razy w miesiącu. 4.Zamawiający wymaga dokonania każdej dostawy w terminie do 7 dni roboczych od złożenia zamówienia. 5. Ilości zamawianego towaru mogą ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego. 6 Wykonawca musi zagwarantować płynność zaopatrzenia na w/w asortyment przez okres Termin realizacji zamówieniaTermin realizacji zamówienia: przez 12 miesięcy od daty zawarcia umowy.Zamówienie uzupełniające: Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających III. Terminy 1. dotyczące przedmiotu zamówienia 2. Składanie ofert - do dnia 06.10.2006 r. do godziny 1200 w siedzibie zamawiającego, adres Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej 16-200 Dąbrowa Białostocka ul. M.C. Skłodowskiej 15 2. Otwarcie ofert – 06.10.2006 r. o godzinie 1215 w siedzibie zamawiającego j. w. 3. Termin związania ofertą - 30 dni od upływu terminu składania ofert. IV. Informacje uzupełniające a) dotyczące SIWZ 1. Zamawiający nie przewiduje zebrania informacyjnego dla Wykonawców. 2. Odpowiedzi na pytania dotyczące treści SIWZ Zamawiający udziela niezwłocznie, chyba, że prośba o wyjaśnienia wpłynęła do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert. Wyjaśnienia warunków zamówienia udzielane będą z zachowaniem zasad określonych w art. 38 ustawy. 3. Zamawiający, w szczególnie uzasadnionych przypadkach może w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść SIWZ. Dokonaną w ten sposób modyfikację przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ i będzie dla nich wiążąca. b) dotyczące oferty 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest zaoferowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z rozdz. II oraz złożenie oferty zgodnej z treścią SIWZ i ustawą. 2. W części jawnej zostaną odczytane wszystkim obecnym informacje dotyczące kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia oraz informacje zawarte w złożonych ofertach zgodnie z art. 86 ust. 3 i 4 ustawy. 3. Zamawiający może poprawić w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe w zakresie przewidzianym ustawą, zawiadamiając o tym wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty. 4. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający ma obowiązek wykluczyć Wykonawców na podstawie art. 24.ust. l i 2 ustawy 5. Zamawiający ma obowiązek odrzucić ofertę na podstawie art.89 ust. l oraz art. 90 ust. 3 ustawy. 6. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w przypadkach określonych w art. 93 ustawy. O unieważnieniu postępowania, Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 7. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w niniejszej SIWZ. 8. Ofertę należy sporządzić w języku polskim na piśmie, w formie zapewniającej czytelność jej treści (pod rygorem nieważności). 9. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w tym również podmioty występujące wspólnie. 10. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie i ewentualnie faksem lub drogą elektroniczną w godzinach urzędowania podanych w rozdz. I SIWZ. 11. Wymaga się, by oferta była podpisana (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) przez osobę lub osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań (wszelkie ewentualne poprawki powinny być dokonane w sposób czytelny i dodatkowo opatrzone parafą osoby/osób podpisującej ofertę). 12.Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na (podział na pakiety) 13. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. 14. Oferta powinna być dostarczona w opakowaniu zamkniętym, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania, opatrzonym:
16-200 Dąbrowa Białostocka, ul. M.C. Skłodowskiej 15 . nazwą przetargu - „ Zakup sprzętu jednorazowego użytku i materiałów medycznych”
15. Zamawiający zaleca aby wszystkie strony oferty były parafowane, ponumerowane i zszyte. Wskazane aby do oferty dołączyć spis treści (nie spełnienie nie skutkuje wykluczeniem ani odrzuceniem). c). Zmiany i wycofanie oferty. 1. Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed terminem składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej. 2. Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób co oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta należy opatrzyć napisem ZMIANA. V. Wadium Nie dotyczy. VI. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy Nie dotyczy. VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane dokumenty – zawartość ofert A) Wykonawcy składający ofertę powinni spełnić poniższe warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy) oraz na potwierdzenie ich spełnienia złożyć poniższe dokumenty (zgodnie z art. 25 i 26 ust. 1 ustawy oraz Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dn. 19 maja 2006 poz. 605 (Dz. U. Nr 87 z dnia 24 maja 2006 r.) w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy).
B) Ww. dokumenty, oświadczenia lub załączniki mogą być przedstawione w formie oryginałów albo kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę tj. przez osoby reprezentujące wykonawcę lub pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą). C) W przypadku składania oświadczeń lub podpisywania jakichkolwiek dokumentów przez PEŁNOMOCNIKA wymagane jest dołączenie oryginału pełnomocnictwa lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. D) Brak któregokolwiek z ww. oświadczeń, dokumentów i załączników lub złożenie ich w niewłaściwej formie będzie skutkował odrzuceniem oferty na mocy art. 89 ust. 1 ustawy. E) Dokumenty złożone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez wykonawcę. F) Zamawiający zastrzega sobie możliwość poproszenia od wykonawcy próbki asortymentu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości Oferta musi zawierać: 1. Podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania wykonawcy Formularz oferty stanowiący - Załącznik Nr 1 do SIWZ, 2. Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania wykonawcy Formularz Asortymentowo – Cenowy stanowiący - Załącznik Nr 2 do SIWZ, 3. Pisemne oświadczenie wykonawcy, że spełnia warunki zawarte w art. 22 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami i nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami. 4.Pisemne oświadczenie wykonawcy o przyjęciu warunków podanych w SIWZ i o nie wnoszeniu uwag co do jej treści oraz, że posiada zdolność do realizacji zadania. 5.Pisemne oświadczenie wykonawcy, że gwarantuje ponieść wszelkie koszty związane z realizacją umowy w tym koszty transportu, wyładunku i wniesienia towaru do magazynu. 6.Pisemne oświadczenie wykonawcy, że gwarantuje termin dostawy towaru do 7 dni roboczych od złożenia przy pomocy faksu zamówienia. 7. Pisemne oświadczenie wykonawcy, że oferuje 30 dniowy termin płatności liczony od daty dostarczenia towaru i faktury VAT. 8. Pisemne oświadczenie wykonawcy, że wyszczególniony w formularzu cenowym sprzęt medyczny jednorazowego użytku i materiały medyczne posiadają aktualne zaświadczenia, atesty ( lub inne dokumenty) świadczące o wymaganym dopuszczeniu do obrotu w Polsce przedmiotu oferty zgodnie z art.5.1 Ustawy o wyrobach medycznych z 20.04.2004r. (Dz. U. nr 93 poz.896). Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w/w zaświadczenia i dokumenty Zamawiającemu na każde jego żądanie. 9.Pisemne oświadczenie wykonawcy, że gwarantuje niezmienność cen brutto na oferowane towary przez cały czas obowiązywania umowy. 10.Pisemne oświadczenie wykonawcy, że na prośbę zamawiającego w przypadku jakichkolwiek wątpliwości wyraża zgodę na dostarczenie próbki żądanego asortymentu. VIII. Opis sposobu obliczania ceny 1. Cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, podane w cenie ogółem z podatkiem VAT. Stawkę VAT należy podać wypełniając formularz ofertowy i cenowy. 2. Wykonawca może podać tylko jedną cenę w PLN - cena ta musi być wyrażona z dokładnością jedynie do dwóch miejsc po przecinku z odpowiednim zaokrągleniem w dół lub w górę w następujący sposób: - w dół - jeżeli kolejna liczba jest mniejsza od 5, - w górę - jeżeli kolejna liczba jest większa od 5 lub równa 5. IX. Kryteria oceny ofert Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi zgodnie z ustawą, na podstawie poniższego kryterium, któremu odpowiada określona liczba punktów. Ofertę najkorzystniejszą uważa się ofertę, która przedstawia najniższą cenę. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki art. 93, ust. 1 ustawy. Cena ofertowa brutto “C” max. 100 pkt. (waga 1,00) Sposób dokonywania oceny wg wzoru: C = [{Cn: Cb} x 100] x waga Cn - cena najniższa oferty, Cb - cena oferty badanej X. Ogłoszenie wyników oraz zawarcie umowy 1. Wyniki przetargu zostaną przesłane do wszystkich wykonawców i zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego. 2. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej, w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą. O zawarciu umowy Zamawiający powiadomi niezwłocznie wybranego wykonawcę. Jeżeli Wykonawca nie podpisze umowy w wyznaczonym terminie Zamawiający uzna, iż uchyla się on od jej zawarcia. XI. Wzór umowy Wzór umowy jest załączony do SIWZ. W jej treści, podano wszelkie istotne dla zamawiającego warunki realizacji zamówienia. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zamian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, a także dostosowania wzoru umowy do odpowiedzialności solidarnej wykonawców występujących wspólnie (art. 141 ustawy). XII. Środki ochrony prawnej przysługujące wykonawcy W toku postępowania o udzielenie zamówienia, wykonawcom przysługują środki odwoławcze określone w Dziale VI "Środki ochrony prawnej" ustawy dotyczące protestów, odwołań i skarg. Wnoszenie i rozpatrywanie protestu. 1) Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów, oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu. 2) Pisemny protest może zostać wniesiony w ciągu 7 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 3) Wniesienie protestu dopuszczalne jest tylko przed zawarciem umowy. 4) Protest wniesiony po terminie, lub wniesiony przez podmiot nie uprawniony zostanie odrzucony. 5) Wniesienie protestu po upływie terminu składania ofert do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia zawiesza bieg terminu związania ofertą.
Załączniki do SIWZ: Dąbrowa Białostocka 26.09.2006r. |
||||||||||||||||||