Zamówienia
Publiczne do 60 tyś. euro
ZAMAWIAJĄCY:
SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ
W DĄBROWIE BIAŁOSTOCKIEJ
NIP 545-14-64-069 REGON 050583037
tel: 857121206 fax 857121206
wew.36
www.spzoz.home.pl
spzoz@home.pl
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Przetarg nieograniczony poniżej 60.000 euro
na
zakup i dostawę odczynników wraz z
analizatorem
tryb zgodny z art.39 Ustawy Styczeń dnia 29 stycznia
2004r. Prawo Zamówień Publicznych
zwaną dalej „PZP” ( Dz.U. Nr 19 poz. 177 , z późn.
zmianami )
Zatwierdzone przez:
Marzec 2007r.
UWAGA !
PRZED PRZYGOTOWANIEM OFERTY PROSZĘ DOKŁADNIE ZAPOZNAĆ
SIĘ,
ZE SPECYFIKACJĄ.
I. Informacja ogólna:
1.Zamawiający :
Samodzielny Publiczny
Zakład Opieki Zdrowotnej
ul.M.C. Skłodowskiej 15
16-200 Dąbrowa
Białostocka
2.Kontakt:
Elżbieta Krahel-Rowińska
Elżbieta Pałkiewicz
tel.085 7121-206
wew.27
fax.085 7121-206 wew.36
3.Podstawa prawna:
art.39 ustawy z dnia
29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych
(Dz.U. z 2004r. nr 19
poz.177 z późn.zm.) , zwana dalej „ ustawą pzp”
4.Wartość zamówienia :o wartości nie
przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 60.000 euro.
II. Przedmiot
zamówienia:
1.Zakup i dostawa
odczynników do laboratorium wraz z dzierżawą aparatu na okres 3 lat
do badania elektrolitów z możliwością odkupienia aparatu po okresie
dzierżawy za niższą cenę.
Parametry techniczne jakie musi spełniać aparat:
- możliwość oznaczania jonów Na , K , CL w pełnej krwi ,
osoczu , surowicy , moczu,
- całkowicie bezobsługowe elektrody ,
- czas pomiaru 35-40s
- objętość próbki 55-60 m
- podawanie próbki z kapilary bez adapterów
- program statystycznej kontroli jakości , wykresy Levay
Jenningsa
- łatwy dostęp do odczynników
- zamknięte ścieki
- opcjonalny czytnik kodów kreskowych
- wbudowana drukarka
- pamięć kilkudziesięciu wyników pacjentów
- pamięć kilkudziesięciu wyników QC dla przynajmniej 3
poziomów
- automatyczne lub programowane przejście systemu w stan
Standby
- możliwość zasilania systemu z baterii
- automatyczne selektywne wyłączenie nie skalibrowanych
elektrod
- flagowanie wyników znajdujących się poza zakresami
normalnym i krytycznym
- automatyczne monitorowanie przez aparat poziomu
odczynników i informowanie użytkownika
- możliwość wprowadzenia haseł dostępu w celu
zabezpieczenia przed zmianą ustawień systemu
2.Oznaczenie wg
Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):24.49.65.00
aparat ; 33.25.34.52
3.Termin Wykonania
Zamówienia:
Umowa zostanie zawarta na
okres 3 lata ( dotyczy pakietu nr 1 ).
Umowa zostaje zawarta na
okres 12 miesięcy ( pakiet nr 2 ).
4.Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
5.Zamawiający
dopuszcza składanie ofert częściowych.
6.Zamawiajacy
dopuszcza udzielenie zamówienia uzupełniającego.
Instrukcja dla
oferentów.
II. Opis sposobu
przygotowania oferty.
Zamawiający prosi o
przedstawienie oferty na załączonym formularzu. Realizacja odbywać się będzie
w ilościach ustalonych przez zamawiającego. Dostawy winny być realizowane
transportem Dostawcy do Zamawiającego.
1.
Wykonawca przedstawi ofertę
zgodnie z wymogami określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków
zamówienia. Propozycje rozwiązań alternatywnych lub wariantowych nie będą
brane pod uwagę.
2.
Oferta winna być napisana w
języku polskim, na maszynie lub komputerze. Oferta i wszelkie oświadczenia
muszą zawierać nazwę i adres oferenta, pieczątkę nagłówkową firmy oraz podpis
i pieczątkę imienną osoby upoważnionej do występowania w imieniu oferenta.
Pełnomocnictwo do podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie
wynika ono z przepisów prawa lub innych dokumentów załączonych do oferty.
3.
Wszelkie poprawki lub zmiany
winny być datowane i parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
4.
Wszelkie dokumenty i
oświadczenia załączone do oferty w językach obcych należy dostarczyć
przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
5.
Wykonawca ponosi wszelkie
koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
6.
Oferta winna zawierać
wszystkie wymagane niniejszą specyfikacją oświadczenia i dokumenty. Dokumenty
mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez dostawcę lub wykonawcę.
7.
Wykonawca zamieści ofertę w
zapieczętowanej kopercie zaadresowanej do zamawiającego oraz oznaczonej-
„Przetarg
nieograniczony-ODCZYNNIKI”
„Nie otwierać przed
29-03-2007 r. godz.9:15”
8.
Ponadto na kopercie powinien
znajdować się adres zwrotny do oferenta.
III. Odrzucenie
oferty.
Oferta zostanie odrzucona
w przypadku , gdy:
1.jest niezgodna z ustawą
PZP,
2. jej treść nie
odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia ,
3. jej złożenie stanowi
czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nie uczciwej
konkurencji ,
4. zawiera rażąco niską
cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia ,
5. została złożona przez
Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub nie zaproszonego do składania ofert,
6. zawiera omyłki
rachunkowe w obliczeniu ceny , których nie można poprawić zgodnie z ustawą
pzp lub zawiera błędy w obliczeniu ceny,
7. Wykonawca w terminie 7
dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodzi się na poprawienie omyłki
rachunkowej w obliczeniu ceny ,
8. jest nieważna na
podstawie odrębnych przepisów.
IV. Warunki udziału w
postępowaniu.
1.
Wykonawca spełniania wszystkie warunki art.22 ust.1 Prawa zamówień
publicznych- załączyć oświadczenie.
2.
Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podst.art.24 ust.1 i 2 w/w prawa –
załączyć oświadczenie.
3.
Wykonawca posiada Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności
gospodarczej. Umowa regulująca współpracę podmiotów występujących wspólnie.
4.
Aktualnie właściwe dokumenty dopuszczające oferowane wyroby do obrotu i
używania-oświadczenie wykonawcy.
V. Dokumenty i
oświadczenia, które muszą być dołączone do oferty –załącznik nr 1.
1.
Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpis
do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają do
rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składanie ofert.
2.
Oświadczenie wykonawcy potwierdzające spełnienia wszystkich warunków
art.22 ust.1- Prawa zamówień publicznych.
3.
Oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczenia na podst. art.24 ust
1 i 2-Prawa zamówień publicznych.
4.
Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego , wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert .
5.
Karty charakterystyki.
6.
Wykonawca gwarantuje serwis.
7.
Atesty lub świadectwa dopuszczenia do stosowania przedmiotu zamówienia
w służbie zdrowia.
Uwaga: brak nawet jednego z w/w dokumentów
powoduje odrzucenia oferty. Wszystkie dokumenty muszą być sporządzone w języku
polskim lub przetłumaczone na język polski (przez tłumacza przysięgłego ,
przez niego potwierdzone).
Kserokopie dokumentów muszą być oznaczone
kolejnymi numerami odpowiadającymi pozycji wpisu do wykazu dokumentów
załączonego do oferty.
W przypadku załączenia do oferty dokumentów
zawierających informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów ustawy z 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, należy je
wyraźnie oddzielić od części jawnej oferty i oznaczyć „tajna część oferty”.
Utajnienie dokumentów nie stanowiących
tajemnicy przedsiębiorstwa powoduje odrzucenie oferty.
VI. Tryb dokonywania
zmian specyfikacji istotnych warunków zamówień.
1.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu składania
ofert zamawiających może zmodyfikować treść dokumentów składających się na
specyfikację.
2.
O każdej zmianie zamawiający powiadomi każdego wykonawcę, który
otrzymał specyfikację istotnych warunków zamówienia.
3.
Zamawiający przedłuży określony w pkt.IX.1 termin składania ofert w
celu umożliwienia oferentom dokonania w przygotowanych otrzymanych wyjaśnień
zmian.
VII. Warunki wpłaty i
zwrotu wadium.
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie
wymaga wniesienia wadium.
VIII. Termin związania
ofert.
Wykonawca będzie związany ofertą przez okres
30 dni licząc od dnia , w którym upływa termin składania ofert.
IX. Miejsce składania
ofert.
1.Oferty
należy składać osobiście , lub pocztą – decyduje data otrzymania oferty przez
Zamawiającego – w zaklejonych nieprzeźroczystych kopertach w siedzibie
Zamawiającego w Dąbrowie Białostockiej , ul.M.C. Skłodowskiej 15,
Administracja-Sekretariat do dnia 29-03-2007r do godziny 9;00
2.Wykonawca
może zmienić lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem , że Zamawiający otrzyma
pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed upływem
terminu składania ofert , określonych w pkt.1 .
3.Wprowadzenie
zmian winny być przygotowane , opieczętowane i oznaczone zgodnie z
postanowieniami pkt.1 , a koperta dodatkowo zaznaczona określeniem
„ Zmiana”
lub „Wycofanie” .
4.Oferta
złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.
X. Miejsce i termin
otwarcia .
Otwarcie ofert odbędzie
się tego samego dnia tj; 29-03-2007r. o godz. 9:15
w Samodzielnym Publicznym
Zakładzie Opieki Zdrowotnej ul.M.C. Skłodowskiej 15
16-200 Dąbrowa
Białostocka –Administracja .
XI. Tryb otwarcia i
oceny ofert .
1.Oferty
otwarte zostaną zgodnie z art. 86 PZP .
2.Oferty
ocenione będą w oparciu o zasady i kryteria zawarte w niniejszej SIWZ.
3.Wykonawcy
zostaną powiadomieni o wyborze oferty zgodnie z art. 92 PZP.
XII. Pracownicy
Zamawiającego upoważnieni do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami:
-Elżbieta
Krahel-Rowińska –tel.085 7121-206 wew.27
-Elżbieta Pałkiewicz
-tel. 0857121-206 wew. 27
-kierownik
laboratorium mgr Halina Kot – 0857121-206 wew.28
XIII. Udzielenie
wyjaśnień dotyczących SIWZ:
1.Wykonawcy
mogą zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie wszystkich wątpliwości
związanych ze SIWZ wyłącznie w oryginale na piśmie , nie później niż
6 dni przed upływem
terminu składania ofert ( art.38 ust.1 PZP).
2.Treść
wyjaśnień zostanie przesłana wszystkim Wykonawcom , którym doręczono SIWZ ,
bez ujawniania źródeł zapytania ( art.38 ust.2 PZP ) oraz umieszczona na
stornie internetowej.
3.Zamawiający
nie przewiduje zwoływania zebrania Wykonawców.
XIV. Korespondencja:
1.W
niniejszym postępowaniu Zamawiający będzie porozumiewał się z Wykonawcami w
formie pisemnej . W przypadku gdy pisa będą wysyłane do Wykonawców faksem
to każdorazowo Zamawiający potwierdzi je na piśmie.
2.Zamawiający
ustala , że w niniejszym postępowaniu dopuszczalne jest porozumiewanie się
Wykonawców z Zamawiającym jedynie w formie pisemnej.
Zamawiający dopuszcza
porozumiewanie się za pośrednictwem faksu , ale w takim wypadku Wykonawca
zobowiązany jest do niezwłocznego potwierdzenia faksu na piśmie.
3.Oświadczenia
i dokumenty Wykonawcy i Zamawiający przekazują na piśmie.
4.W
przypadku przekazania oświadczeń lub dokumentów za pośrednictwem faksu
muszą być one
potwierdzone na piśmie .
5.Korespondencję
należy kierować na adres:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki
Zdrowotnej
ul.M.C. Skłodowskiej 15
16-200 Dąbrowa Białostocka
6.Godziny
pracy Zamawiającego są następujące : 07:30-15:30
XV. Zasady
obowiązujące w przypadku pobrania SIWZ ze strony internetowej :
1.Wykonawca
może pobrać ze strony
www.spzoz.home.pl dokument stanowiący SIWZ.
2.Wykonawca
może uzyskać informacje określone ustawą pzp z przedmiotowego postępowania ze
strony internetowej :
www.spzoz.home.pl
XVI. Udostępnianie
dokumentacji:
1.Specyfikacja
istotnych warunków zamówienia może być pobrana odpłatnie w Dziale Zamówień
Publicznych Zamawiającego .
2.Protokół
z postępowania wraz z załącznikami jest jawny .
3.Załączniki
do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub
unieważnieniu postępowania z tym, że oferty udostępnia się od chwili ich
otwarcia.
4.Wykonawca
może wystąpić z pisemnym wnioskiem do Zamawiającego o udostępnienie
dokumentów( w przypadku ofert-tylko w części nie zastrzeżonej przez Wykonawców
) , Wykonawców Zamawiający określi pisemnie termin i miejsce udostępnienia
dokumentacji.
XVII. Opis sposobu
obliczania ceny oferty.
Podana cena ostateczna /każdego pakietu/
powinna zawierać wszystkie składniki cenowe, oraz inne koszty ponoszone przez
oferenta (z podatkiem VAT). Do oceny kryterium „cena” będzie brana pod uwagę
wartości całego zamówienia.
Przy obliczaniu wartości brutto pakietów
należy stosować zasadę obliczania wartości brutto zgodnie z Rozporządzeniem
Ministra Finansów z dn. 22.12.1999r. w sprawie wykonywania niektórych
przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym rozdz.
13§37.1 t.j.
cena jednostkowa x ilość = wartość netto +
podatek VAT = wartość brutto
Wykazywane kwoty zaokrągla się do pełnych
groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 i
wyższe zaokrągla się do 1 grosza.
Oferent cenę pakietu I, II, III, IV, V
przedłoży w następujący sposób:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Lp |
Nazwa asortymentu |
Wielkość opakowania |
Nr katalogowy |
Jedn. masy |
Ilość
jedn. masy
|
Cena jedn. netto |
Cena jedn. brutto |
Wartość netto |
Wartość brutto |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
XVIII. Informacje
dotyczące walut obcych.
Cena w ofercie powinna być podana w PLN.
XIX. Kryteria wyboru
ofert i sposobu dokonania oceny.
1.
Oferty
oceniane będą w oparciu o
następujące kryterium:
LP |
NAZWA KRYTERIUM |
WAGA
|
|
|
1
|
CENA
|
100 %
|
|
|
|
|
|
|
|
Kryteria oceny ofert
Wybór najkorzystniejszej
oferty nastąpi zgodnie z ustawą, na podstawie poniższego kryterium, któremu
odpowiada określona liczba punktów. Zamawiający stosuje zaokrąglenie wyników
do dwóch miejsc po przecinku. Ofertę najkorzystniejszą uważa się ofertę, która
przedstawia najniższą cenę. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana,
uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą
spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny, chyba że
zachodzą przesłanki art. 93, ust. 1 ustawy.
Cena
ofertowa brutto “C”
max. 100 pkt. (waga 1,00)
Sposób dokonywania
oceny wg wzoru:
C = [{Cn: Cb}
x 100] x waga
Cn - cena
najniższa oferty, Cb - cena oferty badanej
XX. Istotne dla zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do
treści zawartej umowy.
Treść umowy w załączniku
(załącznik nr4). Wzór umowy stanowi integralną część SIWZ.
Oferent, który
wygra przetarg zobowiązany jest dostarczyć podpisaną umowę ( 2 egzemplarze),
wg załączonego wzoru, w terminie wskazanym przez zamawiającego
XXI. Pouczenie o
środkach odwoławczych ( protesty , odwołania )
1.Wykonawcom
i uczestnikom przetargu , a także innym osobom przysługują środki ochrony
prawnej , jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może
doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Ustawy
Prawo zamówień publicznych.
2.W
prowadzonym postępowaniu mają zastosowanie przepisy zawarte w dziale VI Prawa
zamówień publicznych – Środki ochrony prawnej określające zasady wnoszenia
protestów, odwołań i skarg do sądu na wyroki zespołów arbitrów oraz
postanowienia zespołu arbitrów kończące postępowanie odwoławcze . Z uwagi na
obszerność tych przepisów należy się z nimi zapoznać bezpośrednio analizując
Prawo zamówień publicznych –od art. 179 do 198 .zastosowanie mają także
przepisy wykonawcze wydane na podstawie artykułu 193 Prawa zamówień
publicznych .
Załączniki do SIWZ:
1.
Załącznik nr1 – Formularz ofertowy
2.
Załącznik nr2 - formularz cenowy
3.
Załącznik nr3 – Oświadczenia
4.
Załącznik nr 4- Projekt umowy.
|