Zamówienia Publiczne do 60 tyś. euro
 

 

            

ZAMAWIAJĄCY:

     SAMODZIELNY PUBLICZNY  ZAKŁAD OPIEKI  ZDROWOTNEJ 
W DĄBROWIE BIAŁOSTOCKIEJ

NIP 545-14-64-069        REGON 050583037

tel: 857121206     fax 857121206  wew.36

                                             www.spzoz.home.pl

                                             spzoz@home.pl

 

 

 

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

 

                              Przetarg nieograniczony poniżej 60.000 euro

na

zakup i dostawę odczynników wraz z analizatorem

 

 

 tryb zgodny z art.39  Ustawy Styczeń dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych 

zwaną dalej „PZP” ( Dz.U. Nr 19 poz. 177 , z późn. zmianami )

 

 

 

                                                                      Zatwierdzone przez:

 

 

Marzec 2007r.

 

 

 

                                                           UWAGA !

PRZED PRZYGOTOWANIEM OFERTY PROSZĘ DOKŁADNIE ZAPOZNAĆ SIĘ,

ZE SPECYFIKACJĄ.

 

I. Informacja ogólna:

1.Zamawiający :

                            Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

                              ul.M.C. Skłodowskiej 15

                              16-200 Dąbrowa Białostocka

2.Kontakt:

Elżbieta Krahel-Rowińska

Elżbieta Pałkiewicz

                              tel.085 7121-206 wew.27

                              fax.085 7121-206 wew.36

3.Podstawa prawna:

                              art.39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych

                              (Dz.U. z 2004r. nr 19  poz.177 z późn.zm.) , zwana dalej „ ustawą pzp”

4.Wartość zamówienia :o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 60.000 euro.

 

II. Przedmiot zamówienia:

1.Zakup i dostawa odczynników do  laboratorium wraz z dzierżawą aparatu na okres 3 lat  do badania elektrolitów z możliwością odkupienia  aparatu  po okresie dzierżawy za niższą cenę.

Parametry techniczne jakie musi spełniać aparat:

- możliwość oznaczania jonów Na , K , CL w pełnej  krwi , osoczu , surowicy , moczu,

- całkowicie bezobsługowe elektrody ,

-  czas pomiaru 35-40s

-  objętość próbki 55-60 m

- podawanie próbki z kapilary bez adapterów

- program statystycznej kontroli jakości , wykresy Levay Jenningsa

- łatwy dostęp do odczynników

- zamknięte ścieki

- opcjonalny czytnik kodów kreskowych

- wbudowana drukarka

- pamięć kilkudziesięciu wyników pacjentów

- pamięć kilkudziesięciu wyników QC dla przynajmniej  3 poziomów

- automatyczne lub programowane przejście  systemu w stan Standby

- możliwość zasilania systemu z baterii

- automatyczne selektywne wyłączenie  nie skalibrowanych  elektrod

- flagowanie wyników znajdujących się poza  zakresami normalnym i krytycznym

- automatyczne  monitorowanie przez aparat poziomu odczynników  i informowanie  użytkownika

- możliwość wprowadzenia  haseł dostępu  w celu zabezpieczenia przed zmianą ustawień systemu

 

2.Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):24.49.65.00

 aparat ; 33.25.34.52

 

 

3.Termin Wykonania Zamówienia:

Umowa zostanie zawarta na okres 3 lata ( dotyczy pakietu nr 1 ).

Umowa zostaje zawarta na okres  12 miesięcy ( pakiet nr 2 ).

4.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

5.Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.

6.Zamawiajacy dopuszcza udzielenie zamówienia uzupełniającego.

 

Instrukcja dla oferentów.

II. Opis sposobu przygotowania oferty.

Zamawiający prosi o przedstawienie oferty na załączonym formularzu. Realizacja odbywać się będzie w ilościach ustalonych przez zamawiającego. Dostawy winny być realizowane transportem Dostawcy do Zamawiającego.

 

1.      Wykonawca przedstawi ofertę zgodnie z wymogami określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Propozycje rozwiązań alternatywnych lub wariantowych nie będą brane pod uwagę.

2.      Oferta winna być napisana w języku polskim, na maszynie lub komputerze. Oferta i wszelkie oświadczenia muszą zawierać nazwę i adres oferenta, pieczątkę nagłówkową firmy oraz podpis i pieczątkę imienną osoby upoważnionej do występowania w imieniu oferenta. Pełnomocnictwo do podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z przepisów prawa lub innych dokumentów załączonych do oferty.

3.      Wszelkie poprawki lub zmiany winny być datowane i parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.

4.      Wszelkie dokumenty i oświadczenia załączone do oferty w językach obcych należy dostarczyć przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.

5.      Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

6.      Oferta winna zawierać wszystkie wymagane niniejszą specyfikacją oświadczenia i dokumenty. Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dostawcę lub wykonawcę.

7.      Wykonawca zamieści ofertę w zapieczętowanej kopercie zaadresowanej do zamawiającego oraz oznaczonej-

                „Przetarg nieograniczony-ODCZYNNIKI”

                 „Nie otwierać przed   29-03-2007  r. godz.9:15”

8.      Ponadto na kopercie powinien znajdować się adres zwrotny do oferenta.

III. Odrzucenie oferty.

Oferta zostanie odrzucona w przypadku , gdy:

1.jest niezgodna z ustawą PZP,

2. jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia ,

3. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu  nie uczciwej konkurencji ,

4. zawiera rażąco niską cenę  w stosunku do przedmiotu zamówienia ,

5. została złożona przez  Wykonawcę  wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia  publicznego  lub nie zaproszonego do składania ofert,

6. zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny , których  nie można poprawić zgodnie z ustawą pzp lub zawiera błędy w obliczeniu ceny,

7. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodzi się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny ,

8. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

 

IV. Warunki udziału w postępowaniu.

 

1.      Wykonawca spełniania wszystkie warunki art.22 ust.1 Prawa zamówień publicznych- załączyć oświadczenie.

2.      Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podst.art.24 ust.1 i 2 w/w prawa – załączyć oświadczenie.

3.      Wykonawca posiada Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej. Umowa regulująca współpracę podmiotów występujących wspólnie.

4.      Aktualnie właściwe dokumenty dopuszczające oferowane wyroby do obrotu i używania-oświadczenie wykonawcy.

 

V. Dokumenty i oświadczenia, które muszą być dołączone do oferty –załącznik nr 1.

 

1.      Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składanie ofert.

2.      Oświadczenie wykonawcy potwierdzające spełnienia wszystkich warunków art.22 ust.1- Prawa zamówień publicznych.

3.      Oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczenia na podst. art.24 ust 1 i 2-Prawa zamówień publicznych.

4.      Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego , wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem  składania ofert .

5.      Karty charakterystyki.

6.      Wykonawca gwarantuje serwis.

7.      Atesty lub świadectwa dopuszczenia do stosowania przedmiotu zamówienia w służbie zdrowia.

 

Uwaga: brak nawet jednego z w/w dokumentów powoduje odrzucenia oferty. Wszystkie dokumenty muszą być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski (przez tłumacza przysięgłego , przez niego potwierdzone).

 

Kserokopie dokumentów muszą być oznaczone kolejnymi numerami odpowiadającymi pozycji wpisu do wykazu dokumentów załączonego do oferty.

 

W przypadku załączenia do oferty dokumentów zawierających informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, należy je wyraźnie oddzielić od części jawnej oferty i oznaczyć „tajna część oferty”.

 

Utajnienie dokumentów nie stanowiących tajemnicy przedsiębiorstwa powoduje odrzucenie oferty.

 

VI. Tryb dokonywania zmian specyfikacji istotnych warunków zamówień.

 

1.      W szczególnie uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu składania ofert zamawiających może zmodyfikować treść dokumentów składających się na specyfikację.

2.      O każdej zmianie zamawiający powiadomi każdego wykonawcę, który otrzymał specyfikację istotnych warunków zamówienia.

3.      Zamawiający przedłuży określony w pkt.IX.1 termin składania ofert w celu umożliwienia oferentom dokonania w przygotowanych otrzymanych wyjaśnień zmian.

 

VII. Warunki wpłaty i zwrotu wadium.

 

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia  wadium.

 

VIII. Termin związania ofert.

 

Wykonawca  będzie związany ofertą przez okres 30 dni licząc od dnia , w którym upływa termin składania ofert.

IX. Miejsce składania ofert.

  1.Oferty należy składać osobiście , lub pocztą – decyduje data otrzymania oferty przez Zamawiającego – w zaklejonych nieprzeźroczystych kopertach w siedzibie Zamawiającego w Dąbrowie Białostockiej , ul.M.C. Skłodowskiej 15, Administracja-Sekretariat do dnia 29-03-2007r do godziny 9;00

2.Wykonawca może zmienić lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem , że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed upływem terminu  składania ofert , określonych w pkt.1 .

3.Wprowadzenie zmian winny być przygotowane , opieczętowane i oznaczone zgodnie z postanowieniami pkt.1 , a koperta dodatkowo zaznaczona określeniem

„ Zmiana” lub „Wycofanie” .

4.Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.

X. Miejsce i termin otwarcia .

Otwarcie ofert odbędzie się tego samego dnia tj; 29-03-2007r. o godz. 9:15

w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej ul.M.C. Skłodowskiej 15

16-200 Dąbrowa Białostocka –Administracja .

 

XI. Tryb otwarcia i oceny ofert .

1.Oferty otwarte zostaną zgodnie z art. 86 PZP .

2.Oferty ocenione  będą w oparciu o zasady i kryteria zawarte w niniejszej SIWZ.

3.Wykonawcy zostaną powiadomieni o wyborze oferty zgodnie z art. 92 PZP.

 

XII. Pracownicy Zamawiającego  upoważnieni do bezpośredniego  kontaktowania się z Wykonawcami:

-Elżbieta Krahel-Rowińska –tel.085 7121-206 wew.27

-Elżbieta Pałkiewicz             -tel. 0857121-206 wew. 27

-kierownik laboratorium mgr Halina Kot – 0857121-206 wew.28

XIII. Udzielenie wyjaśnień dotyczących SIWZ:

1.Wykonawcy mogą zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie wszystkich wątpliwości związanych  ze SIWZ wyłącznie w oryginale na piśmie , nie później niż

6  dni przed  upływem terminu składania ofert ( art.38 ust.1 PZP).

2.Treść wyjaśnień zostanie przesłana wszystkim Wykonawcom , którym doręczono SIWZ , bez ujawniania źródeł zapytania ( art.38 ust.2 PZP ) oraz umieszczona na stornie internetowej.

3.Zamawiający nie przewiduje zwoływania zebrania Wykonawców.

 

XIV. Korespondencja:

1.W niniejszym postępowaniu Zamawiający będzie porozumiewał się z Wykonawcami w formie pisemnej . W przypadku  gdy pisa będą wysyłane do Wykonawców  faksem  to każdorazowo Zamawiający potwierdzi je na piśmie.

2.Zamawiający ustala , że w niniejszym postępowaniu dopuszczalne jest porozumiewanie się Wykonawców  z Zamawiającym jedynie w formie pisemnej.

Zamawiający dopuszcza  porozumiewanie się za pośrednictwem faksu , ale w takim wypadku Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego potwierdzenia faksu na piśmie.

3.Oświadczenia i dokumenty Wykonawcy i Zamawiający przekazują na piśmie.

4.W przypadku przekazania  oświadczeń lub dokumentów za pośrednictwem faksu

muszą być one potwierdzone na piśmie .

5.Korespondencję  należy kierować na adres:

                                       Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

                                       ul.M.C. Skłodowskiej 15

                                       16-200 Dąbrowa Białostocka

6.Godziny pracy Zamawiającego są następujące : 07:30-15:30

 

XV. Zasady obowiązujące w przypadku pobrania SIWZ ze strony internetowej :

1.Wykonawca może pobrać ze strony www.spzoz.home.pl dokument stanowiący SIWZ.

2.Wykonawca może uzyskać informacje określone ustawą pzp z przedmiotowego postępowania  ze strony internetowej : www.spzoz.home.pl

 

 

 

XVI. Udostępnianie dokumentacji:

1.Specyfikacja  istotnych warunków zamówienia  może być pobrana odpłatnie w Dziale Zamówień Publicznych Zamawiającego .

2.Protokół z postępowania wraz z załącznikami jest jawny .

3.Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania z tym, że oferty  udostępnia się od chwili ich otwarcia.

4.Wykonawca  może wystąpić z pisemnym wnioskiem do Zamawiającego  o udostępnienie   dokumentów( w przypadku ofert-tylko w części nie zastrzeżonej przez Wykonawców ) , Wykonawców Zamawiający określi pisemnie termin i miejsce udostępnienia dokumentacji.

 

XVII. Opis sposobu obliczania ceny oferty.

 

Podana cena ostateczna /każdego pakietu/ powinna zawierać wszystkie składniki cenowe, oraz inne koszty ponoszone przez oferenta (z podatkiem VAT). Do oceny kryterium „cena” będzie brana pod uwagę wartości całego zamówienia.

 

Przy obliczaniu wartości brutto pakietów należy stosować zasadę obliczania wartości brutto zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dn. 22.12.1999r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym rozdz. 13§37.1 t.j.

cena jednostkowa x ilość = wartość netto + podatek VAT = wartość brutto

 

Wykazywane kwoty zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 i wyższe zaokrągla się do 1 grosza.

 

Oferent cenę  pakietu I, II, III, IV, V przedłoży w następujący sposób:

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Lp

Nazwa asortymentu

Wielkość opakowania

Nr katalogowy

Jedn. masy

Ilość

jedn. masy

Cena jedn. netto

Cena jedn. brutto

Wartość netto

Wartość brutto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

XVIII. Informacje dotyczące walut obcych.

Cena w ofercie powinna być podana w PLN.

 

 

 

 

 

 

 

XIX. Kryteria wyboru ofert i sposobu dokonania oceny.

 

1.                       Oferty oceniane będą w oparciu o następujące kryterium:

LP

NAZWA KRYTERIUM

WAGA

 

 

 

1

 

 

CENA

 

 

100 %

 

 

       

 

Kryteria oceny ofert

Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi zgodnie z ustawą, na podstawie poniższego kryterium, któremu odpowiada określona liczba punktów. Zamawiający stosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku. Ofertę najkorzystniejszą uważa się ofertę, która przedstawia najniższą cenę. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki art. 93, ust. 1 ustawy.

Cena ofertowa brutto “C”                                                        max. 100 pkt. (waga 1,00)

 

Sposób dokonywania oceny wg wzoru:

C = [{Cn: Cb} x 100] x waga

Cn - cena najniższa oferty, Cb - cena oferty badanej

 

XX. Istotne dla zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawartej umowy.

 

Treść umowy w załączniku (załącznik nr4). Wzór umowy stanowi integralną część SIWZ.

Oferent, który wygra przetarg zobowiązany jest dostarczyć podpisaną umowę ( 2 egzemplarze), wg załączonego wzoru, w terminie wskazanym przez zamawiającego

 

XXI. Pouczenie o środkach odwoławczych ( protesty , odwołania )

1.Wykonawcom i uczestnikom przetargu , a także  innym osobom przysługują środki ochrony prawnej , jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku  naruszenia przez Zamawiającego przepisów Ustawy Prawo zamówień publicznych.

2.W prowadzonym postępowaniu mają zastosowanie przepisy zawarte w dziale VI Prawa zamówień publicznych – Środki ochrony prawnej określające zasady wnoszenia protestów, odwołań  i skarg do sądu na wyroki zespołów arbitrów oraz postanowienia zespołu arbitrów kończące postępowanie odwoławcze . Z uwagi na obszerność  tych przepisów należy się z nimi zapoznać bezpośrednio analizując Prawo zamówień publicznych –od art. 179 do 198 .zastosowanie mają także przepisy wykonawcze wydane na podstawie artykułu 193 Prawa zamówień publicznych .

Załączniki do SIWZ:

 

1.      Załącznik nr1 – Formularz ofertowy

2.      Załącznik nr2 - formularz cenowy

3.      Załącznik nr3 – Oświadczenia

4.      Załącznik nr 4- Projekt umowy.