Strona główna

Informacje 

Aktualności

Przetargi

Struktura  szpitala

Kierownictwo

 

Zamówienia Publiczne do 60 tyś. euro

 


Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

w Dąbrowie Białostockiej

ul. M.C.Skłodowskiej

16-200 Dąbrowa Białostocka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAMAWIAJĄCY :              

 

 

                                          

 

 

 

 

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

zwana dalej (SIWZ)

 

„NA USŁUGĘ UBEZPIECZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ I UBEZPIECZENIA MIENIA SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ W DĄBROWIE BIAŁOSTOCKIEJ”
 

 

 

 

 

w trybie

przetargu nieograniczonego

o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 60.000 euro

 

 

tryb zgodny z art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych zwaną dalej „PZP” (Dz. U. Nr 19 poz. 177 z 09.02.2004 r. z póź. zmianami )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Styczeń 2007r.

UWAGA!

PRZED PRZYGOTOWANIEM OFERTY PROSZĘ DOKŁADNIE  ZAPOZNAĆ SIĘ ZE SPECYFIKACJĄ

 

 

I. Informacja ogólna:

 

1.      Zamawiający:

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

ul. M.C.Skłodowskiej 15

16-200 Dąbrowa Białostocka

2.                 Kontakt:

                                 tel.: (85) 712 12 06

fax: (85) 712 12 06

                             

3. Tryb postępowania:

                              przetarg nieograniczony

 

4. Podstawa prawna:

art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.), zwana dalej „ustawą pzp”

 

5. Wartość zamówienia: o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych

      równowartości kwoty   60.000 euro.

 

7. Udostępnienie SIWZ w wersji elektronicznej: WWW.spzoz.home.pl

 

  II. Przedmiot zamówienia :

1. Przedmiotem zamówienia jest :

 USŁUGA UBEZPIECZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ I UBEZPIECZENIA MIENIA SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ W DĄBROWIE BIAŁOSTOCKIEJ”

 

        w zakresie następujących ryzyk:

1.  Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i

     posiadanego mienia

2.  Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych

           3.  Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem, rabunku i dewastacji

 

         Przedmiot i zakres ubezpieczeń określa załącznik nr 1 do SIWZ –

               OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.

 

        Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) :

        66337000-1 usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej

        66337400-5 usługi ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej

        66339400-9 usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej

        66336100-5 usługi ubezpieczenia od ognia

        66336310-0 usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów,

        66336000-4 usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty,

       

 

      Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych na poszczególne rodzaje            ubezpieczeń.

 

2.      TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

      Umowa ubezpieczenia zawarta na okres 12 miesięcy  

 

3. WARUNKI I TERMINY PŁATNOŚCI SKŁADEK:

    Zamawiający wymaga, aby roczna składka za ubezpieczenie OC i ubezpieczenie

    mienia była płatna przelewem w sześciu równych ratach  dwumiesięcznych.

    Zamawiający wymaga  aby termin płatności pierwszej i kolejnych rat składki rocznej

    był nie krótszy niż terminy podane w załączniku nr 1 do niniejszej specyfikacji

    istotnych warunków zamówienia tj.:

   Terminy płatności składek:

 

Okres ubezpieczenia : od 24 lutego 2007 roku do 23 lutego 2008 roku

Warunki płatności składek:

 

Rata I    – płata do dnia 01.03.2007                 Rata II     - płatna do dnia 01.05.2007

Rata III – płatna do dnia 01.07.2007                Rata IV    – płatna do dnia 01.09.2007

Rata V    – płata do dnia 01.11.2007                Rata VI     - płatna do dnia 01.01.2008

 

4.  ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE.

Zgodnie z art.36 ust. 2 pkt 3 ustawy ZAMAWIAJĄCY przewiduje możliwość udzielenia w okresie trwania umowy ewentualnych zamówień uzupełniających. Zamówienia uzupełniające udzielane będą w trybie zamówienia z wolnej ręki, po spełnieniu przesłanek z art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy.

Wykonawca , któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek nie wyższych niż zastosowanych w zamówieniu podstawowym oraz bez stawek minimalnych wynikających z zasady określającej minimalną składkę ubezpieczeniową dla każdej wystawionej polisy.

 

 

III. Warunki i wymagania stawiane Wykonawcom:

 

1.      O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

 

1)        posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,

        jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

2)        posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem

       technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

3)        znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie

       zamówienia,

4)        nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy

           art.  24 ustawy pzp,    

5)        posiadają środki własne na pokrycie marginesu wypłacalności oraz aktywa na

    pokrycie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych w wysokości co najmniej 100%,

6)            dokonają lustracji ryzyk objętych zamówieniem w stopniu niezbędnym do oceny

     ryzyka ubezpieczeniowego.

 

2.      W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający

     wymaga  dołączenia do oferty:

 

1)       oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w ust.1

       – treść oświadczenia znajduje się w druku oferty, który stanowi załącznik nr 2

      do SIWZ

2)     aktualnego <pod pojęciem „aktualny” Zamawiający rozumie, że zapisy w

      dokumencie na dzień składania ofert, dotyczące: nazwy podmiotu, siedziby,

      zakresu działalności, osób uprawnionych, miejsca działania – są ważne> odpisu

      z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji

      działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy

      przed upływem terminu składania ofert

 

 /§ 1 ust. 1 pkt. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane  (Dz. U. z 24 maja 2006 r. Nr 87, poz. 605). 

 

3.      Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium

     Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt. 2 składa:

   dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce

   zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono

   upadłości.

Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż

6  miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

  Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę

  lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w ust. 3,

  zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed     notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub adres zamieszkania.

 

4. W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający wymaga  

    dołączenia do oferty:

 

1)   oświadczenia, że Wykonawca usługi  posiada środki własne na pokrycie marginesu

      wypłacalności oraz aktywa na pokrycie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych w

      wysokości co najmniej 100%, – treść oświadczenia znajduje się w druku oferty,

      który stanowi załącznik nr 2 do SIWZ

2)   oświadczenia, że Wykonawca  dokonał  lustracji ryzyk objętych zamówieniem w

      stopniu niezbędnym do oceny ryzyka ubezpieczeniowego – treść oświadczenia

     znajduje się w druku oferty, który stanowi załącznik nr 2 do SIWZ

  3)   formularza cenowego ( szczegółowa oferta cenowa) z wykorzystaniem wzoru

–załącznik nr 3 do SIWZ

4)   ogólnych  warunków ubezpieczeń objętych zamówieniem.

 

Zamawiający wymaga także dołączenia do oferty:

 

1)  wypełnionego druku formularza ofertowego, z wykorzystaniem wzoru, który

     stanowi załącznik nr 2 do SIWZ, 

2)  pełnomocnictwa dla osoby składającej ofertę w przypadku działania Wykonawcy

     przez pełnomocnika,

3) pełnomocnictwa dla pełnomocnika ustanowionego przez wykonawców wspólnie

     ubiegających się o udzielenie zamówienia, do reprezentowania ich w postępowaniu

     o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy

     w sprawie  zamówienia publicznego.  

 

Obowiązujące zasady !

 

1.      Dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii  poświadczonej za

      zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.  Przy czym Zamawiający zastrzega sobie

     prawo do żądania przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii

     dokumentu w przypadku gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest

     nieczytelna lub budzi wątpliwość co do  jej prawdziwości.

2.      Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem

     na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

 

IV. Opis sposobu przygotowania oferty przetargowej:

 

1.       Oferta musi być sporządzona w języku polskim na maszynie, komputerze lub

       czytelnie inną trwałą techniką w sposób zapewniający jej czytelność i podpisana

       przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.

2.       Zaleca się aby każda zapisana strona oferty łącznie ze wszystkimi załącznikami

       została  kolejno ponumerowana i parafowana.

3.       Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być naniesione w sposób

       umożliwiający odczytanie błędnego tekstu (przekreślone), parafowane i datowane

       własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.

4.    Ofertę należy złożyć na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, lub

       identycznym, bez nanoszenia jakichkolwiek zmian.

5.  Cena oferty (łączna składka za ubezpieczenia brutto)  musi być podana w złotych

     polskich, skalkulowana z uwzględnieniem przysługujących Zamawiającemu zniżek

     i powinna być wpisana do formularza cenowego (zał. Nr 3 do SIWZ) zgodnie

     z przeznaczeniem odpowiednich kolumn tabeli:

     Składający ofertę przy obliczaniu należnej składki dla ubezpieczeń stanowiących

      przedmiot zamówienia powinien wykorzystać informacje o Zamawiającym zawarte

      w załącznikach nr 1, nr 4 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków

      zamówienia.

6.   Wykonawca może zastrzec, że określone informacje zawarte w ofercie nie mogą

      być udostępnione innym  uczestnikom postępowania.

      Informacje podlegające zastrzeżeniom powinny być wyodrębnione i zamieszczone

      w załączniku do oferty.

7.   Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania

      Wykonawcy.

8.   Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami powinna stanowić całość i winna być

      umieszczona w zamkniętej i nie  prześwitującej kopercie. Koperta z ofertą powinna

      być opatrzona w dane Wykonawcy oraz w napis :

 

 „Postępowanie   przetargowe- Oferta na świadczenie usługi ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczenia mienia Samodzielnego Publicznego zakładu opieki Zdrowotnej w Dąbrowie Białostockiej”– nie otwierać do dnia 26.01.2007 r.  godz. 11.15.

 

     W przypadku braku tej informacji zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za

     zdarzenia wynikające z tego braku, np. przypadkowe otwarcie oferty przed

     wyznaczonym terminem otwarcia.

 

9.  Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem

     oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

 

  V. Odrzucenie oferty:

 

Oferta zostanie odrzucona w przypadku, jeżeli:

 

1.       jest niezgodna z ustawą: PZP,

2.       jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,

3.       jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów

      o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

4.       zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

5.       została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o

      udzielenie zamówienia publicznego lub nie zaproszonego do składnia ofert,

6.       zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić

      zgodnie z ustawą pzp lub zawiera błędy w obliczeniu ceny,

7.       wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na

      poprawienia omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,

8.       jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

VI.               Ocena ofert:

1.      Oferty oceniane będą w oparciu o następujące kryterium:

LP

NAZWA KRYTERIUM

WAGA

 

 

 

1

 

 

CENA

 

 

100 %

 

 

       

 

2.  Sposób obliczania wartości punktowej  kryteriów:

 

 Kryterium nr 1 „Cena” oceniane będzie jak niżej:

 

                                          C min

                               X =   ______    x  100 pkt.

                                          C O

 gdzie:

 

X         –   wartość punktowa ocenianego kryterium

Cmin  –   najniższa cena ze złożonych ofert

Co       –   cena ocenianej oferty

Założenie:

 

1)  Punktacja jaką otrzyma Wykonawca w ramach kryterium cena w niniejszym

     postępowaniu zostanie ustalona zgodnie ze wzorem określonym powyżej

     100% (waga kryterium „Cena”) – oznacza, że w postępowaniu można uzyskać 

     max. 100 pkt. w ramach kryterium ceny (100% ze 100 pkt.)

2)  W przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę posiadającego swoją siedzibę lub

     miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej Zamawiający

     doliczy do ceny ofertowej kwotę należnego, obciążającego Zamawiającego z tytułu

     realizacji umowy podatku VAT.  W ten sposób obliczona cena ofertowa podmiotu

     zagranicznego zostanie podstawiona do powyższego wzoru. W przypadku gdy

     Wykonawca uwzględni w cenie oferty podatek VAT Zamawiający do przeliczenia

     przyjmie wartość brutto (cena oferty z podatkiem VAT). 

3)  Cena ofertowa powinna być wyrażona w walucie polskiej i powinna obejmować

     całość kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie

     określonym niniejszą dokumentacją przetargową.

4)  Cena oferty jest sumą składek za ubezpieczenia wszystkich składników majątku  nazwanych w niniejszej dokumentacji przetargowej oraz składki za ubezpieczenie

     odpowiedzialności cywilnej.

5)  Wysokość składek określona przez wykonawcę zostanie ustalona na cały okres trwania ubezpieczenia i nie będzie podlegała zmianom.

 

3.  Ocena końcowa oferty:

    Są to  punkty uzyskane za kryterium wymienione w punkcie 1.

    Maksymalnie  Wykonawca może uzyskać 100 pkt. 

 

VII.  Postanowienia dotyczące Umowy:

 

1.  Zamawiający nie przewiduje rozliczania w walucie innej niż PLN.

2.  Projekt Umowy w załączeniu załącznik nr 4 , który stanowi integralną część SIWZ.

3.  Załącznikami do umowy będą:

 

Załącznik nr 1 do umowy: wypełniony przez Wykonawcę załącznik nr 2 do SIWZ (oferta )

Załącznik nr 2 do umowy: wypełniony przez Wykonawcę załącznik nr 3 do SIWZ (formularz cenowy)

Załącznik nr 3 do umowy:  ogólne warunki ubezpieczeń stanowiących przedmiot zamówienia. 

 

4. Umowa z Wykonawcą , który wygra postępowanie, zostanie podpisana po

    uprawomocnieniu się wyniku postępowania. Podpisanie umowy nastąpi w miejscu i

    czasie określonym przez Zamawiającego 

 

VIII.   Wadium :

 

       W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

 

IX. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:

      W niniejszym postępowaniu nie wymaga się zabezpieczenia należytego wykonania

      umowy.

 

X. Termin związania ofertą:

 

Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni licząc od dnia, w którym upływa termin  składania ofert.

 

XI. Miejsce i termin składania ofert

 

Oferty należy składać osobiście, lub pocztą – decyduje data otrzymania oferty przez Zamawiającego – w zaklejonych nieprzeźroczystych kopertach w siedzibie Zamawiającego w Dąbrowie Białostockiej, ul. M.C.Skłodowskiej 15 , sekretariat, do dnia 26.01.2007 r. do  godz. 11:00.

 

XII. Miejsce i termin otwarcia ofert

 

Otwarcie ofert odbędzie się tego samego dnia tj. 26.01.2007o godz. 11.15 –Administracja-   w siedzibie Zamawiającego  .

 

 

XIII. Tryb otwarcia i oceny ofert:

 

1.   Oferty otwarte zostaną zgodnie z art. 86 PZP.

2.   Oferty oceniane będą w oparciu o zasady i kryteria zawarte w niniejszej SIWZ.     

3.   Wykonawcy zostaną powiadomieni o wyborze oferty zgodnie z art. 92 PZP.

 

XIV.  Pracownik Zamawiającego upoważniony do bezpośredniego kontaktowania

się z Wykonawcami:

 

w sprawach formalno-prawnych: Wiesława Hołownia   tel./fax 85 712 12 06wew.35

w sprawach merytorycznych: Andrzej Rzepecki – broker ubezpieczeniowy PWS Konstanta S.A.,    tel.:  85 732 44 43 , 503 718 188,

       

XV. Udzielenie wyjaśnień dotyczących SIWZ:

 

1.   Wykonawcy mogą zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie wszystkich

      wątpliwości związanych ze SIWZ wyłącznie w oryginale na piśmie, nie później niż

      6 dni przed upływem terminu składania ofert (art. 38 ust. 1 PZP).

2.   Treść wyjaśnień zostanie przesłana wszystkim Wykonawcom, którym doręczono

      SIWZ,  bez  ujawniania źródeł zapytania (art. 38 ust. 2 PZP) oraz umieszczona

      na stronie internetowej :

 

3.  Zamawiający nie przewiduje zwoływania zebrania Wykonawców.

 

XVI.  Korespondencja:

 

1.     W niniejszym postępowaniu Zamawiający będzie porozumiewał się z Wykonawcami

     w formie pisemnej. W przypadku gdy pisma będą wysyłane do Wykonawców faksem to każdorazowo Zamawiający potwierdzi je na piśmie.  

2.     Zamawiający ustala, że w niniejszym postępowaniu dopuszczalne jest porozumiewanie się Wykonawców z Zamawiającym jedynie w formie pisemnej. Zamawiający dopuszcza  porozumiewanie się za pośrednictwem faksu, ale w takim

wypadku Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego potwierdzenia faksu na piśmie.       

3.     Oświadczenia i dokumenty Wykonawcy i Zamawiający przekazują na piśmie.

4.     W przypadku przekazania oświadczeń lub dokumentów za pośrednictwem faksu

      muszą być one  każdorazowo potwierdzone na piśmie. 

5.     Korespondencję należy kierować na adres:

 

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

ul. M.C.Skłodowskiej 15

16-200 Dąbrowa Białostocka

 

6.  Godziny pracy Zamawiającego są następujące: 07:30– 15:30.

 

 

 

XVII.  Zasady obowiązujące w przypadku pobrania SIWZ ze strony internetowej:

1.  Wykonawca może pobrać ze strony WWW.spzoz.home.pl

    

      dokument stanowiący SIWZ

2.   Wykonawca może uzyskać informacje określone ustawą pzp z przedmiotowego

      postępowania ze strony  internetowej: WWW. spzoz.home.pl

 

XVIII. Udostępnianie dokumentacji:

  1. Specyfikacja istotnych warunków może być pobrana odpłatnie w Dziale

      Zamówień Publicznych  Zamawiającego.

  2. Protokół z postępowania wraz z załącznikami jest jawny.

  3. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej

      oferty lub unieważnieniu postępowania z tym, że oferty udostępnia się od chwili ich

      otwarcia.

  4. Wykonawca może wystąpić z pisemnym wnioskiem do Zamawiającego o

      udostępnienie dokumentów (w przypadku ofert - tylko w części nie zastrzeżonej

      przez Wykonawców), a Zamawiający określi pisemnie termin i miejsce

      udostępnienia dokumentacji.

 

XIX. Pouczenie o środkach odwoławczych (protesty, odwołania):

 

1.         Wykonawcom i uczestnikom przetargu, a także innym osobom przysługują środki 

        ochrony prawnej, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub

        może doznać  uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów

        Ustawy Prawo zamówień publicznych.

2.         W prowadzonym postępowaniu mają zastosowanie przepisy zawarte dziale VI

        Prawa zamówień publicznych –  „Środki ochrony prawnej” określające zasady

        wnoszenia protestów, odwołań i skarg do sądu na wyroki zespołów arbitrów oraz

        postanowienia zespołu arbitrów kończące postępowanie odwoławcze. Z uwagi na

        obszerność tych przepisów należy się z nimi zapoznać bezpośrednio analizując

        Prawo zamówień publicznych – od art. 179 do 198. Zastosowanie mają także

        przepisy wykonawcze wydane na podstawie artykułu 193 Prawa zamówień

        publicznych, tj:

-    Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 30 marca 2004 r. w sprawie

     regulaminu postępowania przy rozpatrywaniu odwołań(Dz.U. Nr 56, poz.547),

-    Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 18 marca 2004 r. w sprawie

     wysokości wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad pobierania wpisu

     od odwołania oraz szczegółowych zasad rozliczania kosztów w postępowaniu

     odwoławczym(Dz.U. Nr 49, poz.468),

-    Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 18 marca 2004 r. w sprawie

     wysokości wynagrodzenia za czynności arbitrów(Dz.U. Nr 48, poz.461).

 

Załączniki do SIWZ:

 

·                ZAŁĄCZNIK NR 1 – OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA,

·                ZAŁACZNIK NR 2 – FORMULARZ OFERTOWY,

·                ZAŁĄCZNIK NR 3 – FORMULARZ CENOWY,

·                     ZAŁĄCZNIK NR 4 – PROJEKT UMOWY

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 1

 

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

Zamawiający:

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

ul.M.C.Skłodowskiej 15

16-200 Dąbrowa Białostocka 

 

na usługi ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczenie mienia
dla Samodzielnego Publicznego zakładu Opieki Zdrowotnej

w Dąbrowie Białostockiej,

 

Umowy zostaną zawarte przy udziale - firmy brokerskiej PWS KONSTANTA S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej przy ul. Stojałowskiego 32, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.

 

Okres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczenia mienia:

od 24 lutego 2007 roku do 23 lutego 2008 roku

Warunki płatności składek:

 

Rata I    – płata do dnia 01.03.2007                 Rata II     - płatna do dnia 01.05.2007

Rata III – płatna do dnia 01.07.2007                Rata IV    – płatna do dnia 01.09.2007

Rata V    – płata do dnia 01.11.2007                Rata VI     - płatna do dnia 01.01.2008

 

 

I. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzeniem działalności oraz posiadaniem mienia w okresie od 24 lutego 2007 roku do 23 lutego 2008 roku

 

 

Odpowiedzialność cywilna Zakładu Opieki Zdrowotnej (delikt + kontrakt) z tytułu prowadzonej działalności, posiadanego i użytkowanego mienia.

 

Suma gwarancyjna: 500.000,00 zł na wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia przy czym maksymalnie 250 000,00 zł na jedno zdarzenie w rocznym okresie ubezpieczenia.

Ochrona ubezpieczenia obejmuje także przy uwzględnieniu minimalnych limitów:

1.      Rozszerzenie zakresu ochrony o szkody wyrządzone w skutek przeniesienia choroby zakaźnej (w tym zakażenia wirusem HIV i wirusami hepatotropowymi powodującymi WZW). Limit – 250 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia .

2.      Odpowiedzialność cywilną pracodawcy za następstwa wypadków przy pracy. Limit 50 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia.

3.      Szkody powstałe w następstwie działania urządzeń wodno-kanalizacyjnych, co, gazu i przetwarzania energii. Limit 20.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia.

4.      Rozszerzenie o szkody wyrządzone przez anestezjologów, chirurgów, ginekologów i ortopedów. Limit – 250 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia

 

Ochroną ubezpieczeniową , w granicach odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej mają być objęte również szkody :

 

1. będące następstwem pobrania, przechowania lub przetoczenia krwi lub preparatów      krwiopochodnych,

2.związane z zarażeniem salmonellą,

3.związane z zarażeniem czerwonką i innymi zakażeniami pokarmowymi,

 

Udziały własne:

  1. Franszyza integralna –1 000,00 zł

Franszyza redukcyjna – 5 % wartości szkody rzeczowej i osobowej

 

Warunek wymagalny :

Czas zgłaszania szkód , które zdarzyły się w okresie ważności umowy ubezpieczenia , za które ponosi odpowiedzialność Zakład Ubezpieczeń :

termin ustawowy.

 

Roszczenia w ciągu ostatnich 5 lat –  nie było

 

 

Integralną część umowy stanowić będą klauzule do ubezpieczenia OC :

- prolongaty zapłaty składki

- stempla bankowego

 

Dane do oceny ryzyka znajdują się w p. V

 

 

 

II.Ubezpieczenie mienia od ognia i innych żywiołów w okresie od 24 lutego 2007 roku do 23 lutego 2008 roku

 

 

Przedmiot ubezpieczenia

 

Zakres ubezpieczenia:

Pełny obejmujący minimum poniższe ryzyka.

Szkody powstałe wskutek ognia, pożaru, uderzenia pioruna, wybuchu, eksplozji, upadku statku powietrznego akcji ratowniczej prowadzonej w związku ze zdarzeniami wymienionymi powyżej, oraz huraganu, powodzi, gradu, deszczu nawalnego, śniegu, osunięcia się ziemi, zapadania się ziemi, lawiny, trzęsienia ziemi, dymu i sadzy, huku ponaddźwiękowego, uderzenia pojazdu, następstwa szkód wodociągowych. Zakres ubezpieczenia obejmuje także poniesione prze Ubezpieczającego koszty zabezpieczenia przed szkodą lub zmniejszenia rozmiaru szkody w ubezpieczonym mieniu.

 

Przedmiot  i   suma ubezpieczenia:  

Ubezpieczenie obejmuje ewidencjonowane i określone w  umowie ubezpieczenia stanowiące własność Ubezpieczającego bądź będące w jego posiadaniu na podstawie tytułu prawnego, budynki i budowle, mienie ruchome, nakłady adaptacyjne, środki trwałe , mienie osobiste i przedmioty osobistego użytku zatrudnionych pracowników u Ubezpieczającego.

 

Przedmiot ubezpieczenia

System ubezpieczenia

Typ wartości

Suma ubezpieczenia

Budynki i budowle

Sumy stałe

Księgowa brutto

3.175.145,41 zł

Urządzenia techniczne,wyposażenie,sprzet medyczny

Sumy stałe

Księgowa brutto

 2.034.316,45 zł

Elektroniczny sprzęt medyczny

Sumy stałe

Księgowa brutto

   443.995,55 zł

Środki obrotowe ( leki, materiały opatrunkowe, nici szewne, sprzęt medyczny jednorazowego użytku, artykuły spożywcze)

Sumy zmienne

Ceny zakupu

     65.300,00 zł

Przepięcia

 

Na jedno zdarzenie i wszystkie zdarzenia

 

200 000,00 zł

Ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody, których wartość nie przekracza 500 PLN

 

 

 

Udział własny w szkodach zniesiono

 

 

 

           

Ubezpieczycie otrzyma szczegółowy wykaz mienia z chwilą podpisania umowy.

 

Szkody w ciągu ostatnich 3 lat –  nie było

Zabezpieczenia :

Budynki i budowle są zbudowane z materiałów nie palnych i pokryte blachą. Placówka posiada plan ochrony przeciwpożarowej. Do każdego obiektu istnieje w pełni dostępny dojazd drogami utwardzonymi(asfalt,polbruk).Na teren szpitala główny wjazd jest od strony ul.M.C.Skłodowskiej 15.

Środki gaśnicze: Szpital-1gaśnica śniegowa, 19 gaśnic proszkowych,   

3 hydranty wewnętrzne, 2 zewnętrzne 25 z wężem półsztywnym          

Zakład Rehabilitacji w Dąbrowie Białostockiej -3 gaśnice proszkowe,                                                                                                  1 hydrant zewnętrzny                                  

 Przychodnia Specjalistyczna w Dąbrowie Białostockiej-2 gaśnice proszkowe, 1 hydrant wewnętrzny

                                                                                                                                 

 Przychodnia Rejonowa w Dąbrowie Białostockiej -  2 gaśnice proszkowe,                                                                                                            1 hydrant zewnętrzny      

 Przychodnia Rejonowa w Suchowoli -  4 gaśnice proszkowe , 1 hydrant zewnętrzny                                                                                                           

 Gminny Ośrodek Zdrowia w Nowym Dworze -  2 gaśnice proszkowe,1 hydrant zewnętrzny 

                                                                                                                                   Wiejski Ośrodek Zdrowia w Zwierzyńcu Wielkim -  1 gaśnica proszkowa , 1 hydrant zewnętrzny                                                                                                                                

 

Integralną część umowy stanowić będą klauzule do ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych:

- reprezentantów

- automatycznego pokrycia

- ubezpieczenia ryzyka pośredniego uderzenia pioruna

-  prolongacyjna

- stempla bankowego

 

III. Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku i wandalizmu w okresie od 24 lutego 2007 roku do 23 lutego 2008 roku

 

 

System ubezpieczenia:               Na pierwsze ryzyko z konsumpcją sumy ubezpieczenia

 

Lp

Przedmiot ubezpieczenia

Suma ubezpieczenia

1.

Urządzenia i wyposażenie

50. 000,00 zł

 

 

 

 

Dla mienia wymienionego w p.1, rozszerzenie ochrony o ryzyko wandalizmu na s.u. 20.000,00 zł

 

Franszyza integralna 500 zł

 

 

Udział własny w szkodach rzeczowych i osobowych zniesiono

 

Integralną część umowy stanowić będą klauzule do ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku i dewastacji:

 

- prolongaty zapłaty składki

- stempla bankowego

 

Szkody w ciągu ostatnich 3 lat –  nie było

 

Zabezpieczenie:

Budynek szpitala – budynek oświetlony , całodobowy dozór portiera, część okien w salach chorych jest okratowana.

Budynek Zakładu Rehabilitacji – zainstalowano rolety antywłamaniowe w oknach.

Budynek Administracji – zainstalowany alarm.

Pozostałe budynki – w drzwiach są zainstalowane podwójne zamki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV.Informacje o zamawiającym.

KWESTIONARIUSZ UBEZPIECZENIA

 

Pełna nazwa

 

Adres

 

Kod/ Miejscowość

 

REGON

 

NIP

:

 

:

 

:

 

:

 

:

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

 

Ul.M.C.Skłodowskiej 15

 

16-200 Dąbrowa Białostocka

 

050583037

 

5451464069

 

Siedziba główna (adres)

 

:

j.w.

 

Miejsca ubezpieczenia

(lokalizacje, odziały ubezpieczającego – dokładne adresy)

:

Szpital ul. M. C. Skłodowskiej 15, Dąbrowa Białostocka

Przychodnia Rejonowa ul. Plac Kościuszki ,Dąbrowa Białostocka

Przychodnia Specjalistyczna ul. Południowa 1 ,Dąbrowa Białostocka

Przychodnia Rejonowa ul. Goniądzka 19, Suchowola

Wiejski Ośrodek Zdrowia w Zwierzyńcu Wielkim

Ośrodek Zdrowia ul. Kościelna 1, Nowy Dwór

 

Rok założenia firmy

 

:

1960

 

Obrót w 2005 roku.

 

:

6 141 355,54

 

Planowany obrót na rok 2006:

 

 

5 820 774,34

 

Liczba zatrudnionych:

 

 

140

 

Opis prowadzonej działalności:

(dokładny opis, proszę wymienić wszystkie rodzaje działalności, które mają zostać objęte ubezpieczeniem).

 

:

Świadczenie usług medycznych.

Oddziały : wewnętrzny, pediatrii, chirurgii ogólnej,

Świadczenia ambulatoryjne w Izbie Przyjęć szpitala,

Świadczenia z zakresu nocnej i świątecznej opieki wyjazdowej

i ambulatoryjnej.

Poradnie specjalistyczne: chirurgii ogólnej, ginekologiczno położnicza, gruźlicy i chorób płuc, alergologiczna, zdrowia psychicznego, leczenia uzależnień.

Poradnie POZ w Dąbrowie Białostockiej, Suchowoli, Nowym Dworze, Zwierzyńcu Wielkim.

Świadczenia z zakresu rehabilitacji: porady lekarskie, zabiegi ambulatoryjne.

 

PKD

(z opisem)

EKD

(z opisem)

:

 

:

8511 Szpitalnictwo

 

8511 Szpitalnictwo

 

 

Nr rejestracji ZOZ

20-00027

 

Data rejestracji ZOZ

11.06.1993

 

Rok rozpoczęcia działalności

1997

 

Organ Założycielski

Rada Powiatu Sokolskiego

           

V. Dane do ubezpieczenia OC

 

Rodzaje wykonywanych usług

1. Porady lekarskie,

2. Wizyty domowe,

3. Zabiegi,

4. Pogotowie ratunkowe,

5. Lecznictwo otwarte,

6. Lecznictwo zamknięte,

7. Transport chorych,

8. Stacja krwiodawstwa,- punkt serologiczny

9. Konsultacje,

10. Stacja dializ,

TAK

TAK

TAK

NIE

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

NIE

NIE

 

 

Liczba pacjentów przyjętych w szpitalu w:

 

2005 r.                2.790

 

Lecznictwo otwarte. 2006r

Lecznictwo zamknięte.2006

 

 

 

70.850

 

2.750

 

 

Liczba lekarzy pracujących:

 

16- umowy o pracę

15-umowy cywilnoprawne

 

 

Liczba lekarzy wykonujących zabiegi:

3 chirurgów

 

 

Liczba lekarzy

I stopień specjalizacji

II stopień specjalizacji

Specjaliści

 

 

4

23

-

 

 

Inny personel

 

Liczba

 

 

Pielęgniarki:

63

 

 

Położne:

2

 

 

Technik analityki medycznej:

7

 

 

Technik RTG:

4

 

 

Technik farmacji:

1

 

 

Technik fizjoterapeuta:

6

 

 

Inny średni:

4

 

 

Sanitariusze:

-

 

 

Salowe

10

 

 

 

Ilość łóżek:

2006

 

74

 

 A. LEKARZE

 

Specjalizacja

1

2

3

Specjalizacja

1

2

3

Specjalizacja

1

2

3

Alergologia

 

2

 

Ortopedia i traumatologia narządu ruchu

 

 

 

Neurologia dziecięca

 

 

 

Anestezjologia i intensywna terapia

 

 

 

Genetyka kliniczna

 

 

 

Okulistyka

 

 

 

Angiologia

 

 

 

Geriatria

 

 

 

Onkologia kliniczna

 

 

 

Audiologia i foniatria

 

 

 

Hematologia

 

 

 

Onkologia i hematologia dziecięca

 

 

 

Chirurgia dziecięca

 

 

 

Immunologia kliniczna

 

 

 

Ortopedia i traumatologia

narządu ruchu

 

 

 

Chirurgia klatki piersiowej

 

 

 

Kardiochirurgia

 

 

 

Otorynolaryngologia

 

 

 

Chirurgia naczyniowa

 

 

 

Kardiologia

 

 

 

Patomorfologia

 

 

 

Chirurgia ogólna

3

 

3

Kardiologia dziecięca

 

 

 

Położnictwo i ginekologia

 

3

 

Chirurgia onkologiczna

 

 

 

Medycyna nuklearna

 

 

 

Pediatria

3

1

 

Chirurgia plastyczna

 

 

 

Medycyna paliatywna

 

 

 

Psychiatria

1

1

 

Chirurgia szczękowo-twarzowa

 

 

 

Medycyna pracy

1

 

 

Psychiatria dzieci i młodzieży

 

 

 

Choroby płuc

 

1

 

Medycyna ratunkowa

 

 

 

Radioterapia onkologiczna

 

 

 

                                   

 

Choroby wewn. wewwewnętrzwewnętrzne

5

1

 

Medycyna rodzinna

1

 

 

Rehabilitacja medyczna

 

1

 

Choroby zakaźne

 

 

 

Medycyna sądowa

 

 

 

Reumatologia

 

 

 

Dermatologia i wenerologia

 

 

 

Medycyna sportowa

 

 

 

Seksuologia

 

 

 

Diabetologia

 

 

 

Medycyna transportu

 

 

 

Toksykologia kliniczna

 

 

 

Diagnostyka laboratoryjna

 

 

 

Mikrobiologia lekarska

 

 

 

Transfuzjologia kliniczna

 

 

 

Endokrynologia

 

 

 

Nefrologia

 

 

 

Transplantologia kliniczna

 

 

 

Epidemiologia

 

 

 

Neonatologia

 

 

 

Urologia

 

 

 

Farmakologia kliniczna

 

 

 

Neurochirurgia

 

 

 

Zdrowie publiczne

 

 

 

Gastroenterologia

 

 

 

Neurologia

 

 

 

Inna (jaka) radiologia, radiodiagnostyka

................................................

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Medycyna ogólna

1

 

 

1. liczba lekarzy pracujących na podstawie umowy o pracę

2. liczba lekarzy pracujących na podstawie innych umów

3. liczba lekarzy wykonujących zabiegi

Czy ZOZ posiada OIOM

TAK

NIE

Liczba łóżek – 

-

Czy ZOZ posiada odział ginekologiczno – położniczy

 

 

NIE

Liczba łóżek –

 

-

Ilość przyjętych porodów:

2005 r.

2006 r.

-----------------------------------------

Czy oddział ginekologiczno – położniczy posiada inkubatory:

----------------------------------

 

Liczba –

 

Czy odział ginekologiczno – położniczy posiada:

- salę operacyjna do wykonywania cesarskiego cięcia:

- ma zapewniony 24 h dyżur anestezjologiczny:

brak

 

 

 

Liczba zabiegów złożonych przeprowadzonych w:

2005 r.         345

2006 r.I-VI   176        

 

 

 

 

W tym zabiegi w  I-VI 2006r

- chirurgiczne:          176

- ginekologiczne:

 

 

 

Czy w ZOZ wykonywane są zabiegi:

- chirurgii plastycznej:

- eksperymenty medyczne:

 

 

NIE

NIE

Czy ZOZ posiada:

 

 

Aptekę szpitalną

 

Tak

Dział farmacji szpitalnej

 

NIE

Pomieszczenia i urządzenia odpowiadają wymaganiom fachowym i sanitarnym. Państwowy Inspektor Sanitarny prowadzi nadzór nad szpitalem. W wyniku kontroli uchybień nie stwierdzono.

Aparatura, urządzenia i materiały spełniają wymagania odpowiednich norm.

Przestrzegane są standardy postępowania i procedur medycznych.

Świadczeń zdrowotnych udzielają osoby o odpowiednich kwalifikacjach.

Osoby na stanowiskach kierowniczych spełniają wymagania określone dla danego stanowiska.

Spełnione są minimalne normy zatrudnienia pracowników działalności podstawowej.

Szpital posiada pełna bazę diagnostyczną.

W Szpitalu są stosowane środki ochrony przed zakażeniami : rękawiczki , maski, fartuchy oraz okulary ochronne.

W Szpitalu pracuje zespół ds. zakażeń szpitalnych.

W Szpitalu pracuje pielęgniarka epidemiologiczna.

W pracowni endoskopowej , centralnej sterylizatorni i dezynfektorni obowiązują i są stosowane procedury.

Personel Szpitala ( lekarski i pielęgniarski)uczestniczył w kursach z ratownictwa medycznego.

Procedury , standardy, instrukcje , obowiązujące i stosowane w Szpitalu - do udostępnienia w Administracji Szpitala :

- Procedura mycia i dezynfekcji rąk

- Procedura postępowania z odpadami medycznymi,

- Procedura mycia i dezynfekcji sprzętu, pomieszczeń,  instrumentarium medycznego

-Procedura sterylizacji materiałów medycznych i przechowywania materiałów sterylnych

-Procedura postępowania z brudną bielizną i czystą bielizną

-Procedury przygotowywania posiłków zgodnie z dobra praktyką higieniczną i dobrą praktyką produkcyjną.

 

Klauzule  PWS KONSTANTA S.A.

KLAUZULA 1 - Reprezentantów.

Z zachowaniem pozostałych, niezmienionych niniejszą klauzulą, postanowień umowy ubezpieczenia określonych we wniosku i ogólnych warunków ubezpieczenia strony uzgodniły, że Zakład Ubezpieczeń jest wolny od odpowiedzialności za szkody wyrządzone wskutek winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa reprezentantów ubezpieczającego. Dla celów niniejszej umowy za reprezentantów ubezpieczającego uważa się osoby lub organ wieloosobowy (zarząd), które uprawnione są do zarządzania ubezpieczonym podmiotem gospodarczym z włączeniem prokurentów, ustanowionych przez ten podmiot oraz Dyrektorów placówek.

 

KLAUZULA 2Prolongacyjna (prolongaty zapłaty składki).

Z zachowaniem pozostałych, niezmienionych niniejszą klauzulą, postanowień umowy ubezpieczenia określonego we wniosku i ogólnych warunków ubezpieczenia ustala się, że brak wpłaty przez Ubezpieczającego składki lub którejkolwiek z rat w terminie przewidzianym w umowie ubezpieczenia nie powoduje wygaśnięcia ( rozwiązania ) umowy , ani zawieszenia udzielanej ochrony ubezpieczeniowej i nie może być podstawą do odstąpienia przez Zakład Ubezpieczeń  od umowy ze skutkiem natychmiastowym.

W sytuacji braku opłaty składki lub raty składki Zakład Ubezpieczeń zobowiązany jest wyznaczyć Ubezpieczającemu na piśmie dodatkowy, co najmniej 14 dniowy termin do zapłaty składki (raty).W przypadku nie dokonania wpłaty w wyznaczonym terminie , Zakład Ubezpieczeń może odstąpić od umowy ubezpieczenia ze skutkiem natychmiastowym.

KLAUZULA 3 – Stempla bankowego.

Z zachowaniem pozostałych, niezmienionych niniejszą klauzulą, postanowień umowy ubezpieczenia określonego we wniosku i ogólnych warunków ubezpieczenia strony uzgodniły, że:

Jeżeli zapłata składki albo raty składki dokonywana jest w formie przelewu bankowego lub przekazu pocztowego, za datę zapłaty uważa się datę złożenia zlecenia zapłaty w banku lub w urzędzie pocztowym na właściwy rachunek pod warunkiem, że na rachunku Ubezpieczającego znajdowała się wystarczająca ilość wolnych środków, w innym przypadku za datę zapłaty uważa się datę, w której pełna kwota składki lub jej pierwszej raty znalazła się na rachunku w taki sposób, że mógł nią dysponować.

 

KLAUZULA 4 - Automatycznego pokrycia (automatycznego ubezpieczenia nowego mienia, nowych inwestycji).

Z zachowaniem pozostałych, niezmienionych niniejszą klauzulą, postanowień umowy ubezpieczenia określonego we wniosku i ogólnych warunków ubezpieczenia ustala się , że:

a) nowo nabyte środki trwałe,

b) wzrost wartości środków trwałych wskutek dokonanych inwestycji,

zostają objęte automatyczną ochrona ubezpieczeniową od chwili przejścia ryzyka ich posiadania na Ubezpieczającego. Automatyczna ochrona ubezpieczeniowa odnosi się wyłącznie do miejsc ubezpieczenia wskazanych w umowie ubezpieczenia. Przejście ryzyka związanego z posiadaniem nowych środków trwałych na Ubezpieczającego powinno być potwierdzone dokumentem np. fakturą zakupu lub protokołem zdawczo-odbiorczym.

Ochrona ubezpieczeniowa nie będzie obejmować mienia podczas załadunku, transportu, rozładunku oraz prac budowlano-montażowych ( w tym prób i testów).

Ubezpieczający zobowiązany jest zgłosić zwiększenie sumy ubezpieczenia w terminie do 20 dni po zakończeniu każdego półrocza okresu ubezpieczenia.

Odpowiedzialność Zakładu Ubezpieczeń w stosunku do automatycznie ubezpieczonego na mocy niniejszej klauzuli mienia ograniczona jest do wysokości 15 % wartości łącznej sumy ubezpieczenia.

Nowo nabyte środki trwałe oraz inwestycje , których suma ubezpieczenia przekracza przyjęty w klauzuli limit , mogą być ubezpieczone na zasadach określonych w ogólnych warunkach ubezpieczenia.

 

KLAUZULA 5 - Ubezpieczenie ryzyka pośredniego uderzenia pioruna.

Z zachowaniem pozostałych, niezmienionych niniejszą klauzulą, postanowień ogólnych warunków ubezpieczenia i innych postanowień umowy ubezpieczenia , ustala się ,że Zakład Ubezpieczeń pokrywa do ustalonego limitu szkody w przedmiocie ubezpieczenia powstałe w wyniku pośredniego uderzenia pioruna.Za pośrednie uderzenie pioruna uważa się pośrednie działanie wyładowania atmosferycznego na przedmiot ubezpieczenia , powodujące uszkodzenie lub zniszczenie przedmiotu ubezpieczenia wskutek indukcji prądu elektrycznego wywołanej wyładowaniami atmosferycznymi w bezpośredniej bliskości ubezpieczonego mienia.

Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje także szkody powstałe w wyniku nagłego wzrostu napięcia w sieci elektrycznej spowodowany wyładowaniami atmosferycznymi.

Ww zdarzenia losowe pozostają objęte ochroną ubezpieczeniową pod warunkiem odpowiedniego zabezpieczenia mienia poprzez zainstalowanie ograniczników ( odgromników i ochronników przeciwprzepięciowych).

Z ochrony ubezpieczeniowej pozostają wyłączone szkody powstałe we wszelkiego rodzaju wkładkach topikowych, bezpiecznikach, stycznikach, odgromnikach, ochronnikach przepięciowych, czujnikach, żarówkach.

Limit odpowiedzialności na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia : 200.000 zł

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 2

 

 

.............................................................

(miejscowość i data)

 

Nazwa Wykonawcy: ......................................................................................................

 

Adres Wykonawcy: ........................................................................................................

 

Nr telefonu: ............................................, Nr  faksu .......................................................

 

REGON:........................................,    NIP:..............................................

 

 

FORMULARZ OFERTOWY

 

                                                                                                                                                                     Do:  

 Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

ul. M.C.Skłodowskiej 15

16-200 Dabrowa Białostocka

 

 

            Nawiązując do ogłoszenia zamieszczonego na stronie internetowej oraz tablicy ogłoszeń  Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Dąbrowie Białostockiej składamy ofertę do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej nieprzekraczającej 60.000 euro na USŁUGĘ UBEZPIECZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ I UBEZPIECZENIE MIENIA; oferujemy realizację zamówienia zgodnie z wymogami, warunkami i terminami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

 

1. Oferujemy wykonanie zamówienia publicznego zgodnie z OPISEM PRZEDMIOTU

    ZAMÓWIENIA, stanowiącym załącznik do oferty, łączna kwotę składki za okres

    1 roku:.............................. zł, słownie: ..........................................................................

    ...................................................................................................................................

 

2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą, na czas wskazany

     w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia tj. w okresie 30 dni od upływu

     terminu składania ofert. .

 

3.  Płatności rat składki ubezpieczenia OC oraz ubezpieczenia mienia rozłożone zostaną na równe raty kwartalne.

   Okres ubezpieczenia : od 24 lutego 2007 roku do 23 lutego 2008 roku

Rata I    – płata do dnia 01.03.2007                 Rata II     - płatna do dnia 01.05.2007

Rata III – płatna do dnia 01.07.2007                Rata IV    – płatna do dnia 01.09.2007

Rata V    – płata do dnia 01.11.2007                Rata VI     - płatna do dnia 01.01.2008

 

4. Oświadczamy, że okres ochrony ubezpieczeniowej dla ubezpieczenia

    odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczenia mienia wynosić będzie 1 rok tj. od

    dnia 24.02.2007 r. do dnia 23.02.2008 r.  oraz że stopa składki ubezpieczeniowej nie  ulega zwiększeniu i nie podlega waloryzacji w ciągu całego okresu ubezpieczenia.

                                                                           

5. Oświadczamy ,że zapoznaliśmy się z dokumentacją przetargową i uznajemy się

    za związanych określonymi w niej postanowieniami i zasadami postępowania,

    a w szczególności akceptujemy określone w niej warunki płatności oraz

    że spełniamy wszelkie warunki określone w tej dokumentacji przetargowej.

 

6. W związku z przystąpieniem do postępowania o udzielenie zamówienia

    publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na usługę ubezpieczenia 

    odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczenia mienia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Dąbrowie Białostockiej oświadczamy, że spełniamy

    Wszystkie wymagania art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo

    zamówień     publicznych(Dz.U. Nr 19 , poz. 177, z późn. zm.) :

 

3.                 posiadamy uprawnienia do wykonywania działalności objętej przedmiotem

     zamówienia zgodnie z wymaganiami ustawowymi.

4.                 posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także

     dysponujemy osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

5.                 znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie

     zamówienia.

6.                 nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie

     art. 24 ust. 1 pkt 1 – 9 i ust. 2 ustawy – Prawo Zamówień Publicznych z dnia

     29 stycznia 2004 roku.

 

     oraz posiadamy środki własne na pokrycie marginesu wypłacalności oraz aktywa

     na  pokrycie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych w wysokości co najmniej

     100% i dokonaliśmy lustracji ryzyk objętych zamówieniem w stopniu niezbędnym

     do  oceny  ryzyka ubezpieczeniowego.

 

Załącznikami do niniejszej oferty są:

7.                 ……………………………………………………….;

8.                 ………………………………………………………;

9.                 ……………………………………………………….;

10.             ……………………………………………………… ;

11.             ……………………………………………………… ;

 

Oferta zawiera łącznie ........................ ponumerowanych zapisanych stron.

 

 

...........................................................................................................

(podpis, pieczęć imienna upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy)

 

ZAŁĄCZNIK NR 3

FORMULARZ CENOWY

 

UBEZPIECZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ ORAZ UBEZPIECZENIE MIENIA

SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ W DĄBROWIE BIAŁOSTOCKIEJ

 

 

Ubezpieczenie

Suma ubezpieczenia w zł

Składka ubezpieczeniowa brutto za cały okres ubezpieczenia ( 12 miesięcy)

1.

OC z tytułu wykonywania świadczeń zdrowotnych i posiadania mienia

24.02.2007-23.02.2008

s.u. 500.000,-zł na wszystkie zdarzenia, a 250.000,-zł na jedno zdarzenie z rozszerzeniami opisanymi w zał. Nr 1

 

2.

Budynków od ognia i innych zdarzeń losowych

24.02.2007-23.02.2008

Wg załącznika nr 1

 

3.

Mienia od ognia i innych zdarzeń losowych

     24.02.2007-23.02.2008

Wg załącznika nr 1

 

3.

Mienia od kradzieży z włamaniem, rabunku i wandalizmu

24.02.2007-23.02.2008

Wyposażenie

s.u. 50.000,- zł  

 

RAZEM

 

 

 

 

...............................dn. ...........................2007 r.

          ............................................................................

                                                                           podpis Wykonawcy

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 4

                                                          UMOWA  Nr ……/                      (projekt)

  zawarta w dniu ......................2007r.  w Dąbrowie Białostockiej pomiędzy Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Dąbrowie Białostockiej

          wpisanym do KRS pod nr   w XII Wydziale KRS Sądu

          Rejonowego w                 mającym siedzibę: ul. Białystok.C.Skłodowskiej 15,  16-200

           Dąbrowa Białostocka

           NIP: 545-14-64-069,  REGON: 050583037 zwanym dalej Zamawiającym,  

          reprezentowanym

          przez :

mgr Helenę Hawrylik - Dyrektora

a firmą: ............................................................................................................................................   

          wpisaną do KRS pod nr…………………………..w …………………………………………….

mającą siedzibę: .............................................................................................................................

           NIP: …………………………, REGON: …………………………….

zwaną  dalej  Ubezpieczycielem, w imieniu której  działa:

 

1..............................................................................................................................

          2..............................................................................................................................

                                                             §   1.

1.  Na podstawie rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

     przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w dniu...............................

     2007 r.

     Ubezpieczyciel zobowiązuje się do ubezpieczenia Samodzielnego publicznego zakładu Opieki Zdrowotnej w Dąbrowie Białostockiej w zakresie ubezpieczeń

     Wyszczególnionych w załączniku  nr.1 stanowiącym integralną część niniejszej umowy.

2.  Umowa obowiązuje w okresie 12 miesięcy od dnia podpisania niniejszej umowy .

            3.  Wartość przedmiotu zamówienia brutto wynosi: .....................................zł.

    (słownie : .............................................................................................zł.), którą stanowi

    łączna wartość składki za ubezpieczenia objęte niniejszą umową w okresie jej

    obowiązywania.

4. W kwocie wymienionej w ust. 3  zawarte są wszelkie koszty związane z realizacją  

    umów

    ubezpieczenia ponoszone przez Ubezpieczyciela. . 

            5.  Integralną część niniejszej umowy stanowią polisy ubezpieczeniowe zawartych

                 ubezpieczeń

                 wymienionych w załączniku nr.1 do  niniejszej umowy.

 

                                                    §   2.                     

                                                                      

1.  Termin płatności pierwszej i kolejnych składek strony ustaliły następująco:

           Okres ubezpieczenia : od 24 luty 2007 roku do 23 luty 2008 roku

           Warunki płatności składek:

             Rata I    – płata do dnia 01.03.2007       Rata II     - płatna do dnia 01.05.2007

             Rata III – płatna do dnia 01.07.2007     Rata IV    – płatna do dnia 01.09.2007

             Rata V    – płata do dnia 01.11.2007     Rata VI     - płatna do dnia 01.01.2008

 

            2.  Należność będzie przekazywana na konto Ubezpieczyciela w Banku nr rachunku  

                                      

            3.   Ubezpieczyciel ma prawo naliczania odsetek karnych w wysokości ustawowej w

                  przypadku przekroczenia terminu płatności jednak z zastrzeżeniem klauzuli           

                  prolongaty składki.  

                                                                      §  3

            Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego może nastąpić jednostronnie w każdej

                 chwili:

-     w trybie określonym w art. 145 ust. 1 Ustawy z dn. 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych,

            Z tego tytułu nie będą przysługiwały Ubezpieczycielowi żadne inne roszczenia poza

            roszczeniem o zapłacenie składki za okres udzielonej Zamawiającemu ochrony

            ubezpieczeniowej.

                                                                       §  4     

 

              Ubezpieczyciel zobowiązuje się  do likwidacji szkody  w terminie 30 dni  od daty

 jej zgłoszenia przez Zamawiającego z wyjątkiem szkód z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

           

                                                                       §   5

 

                Ubezpieczyciel zobowiązuje się nie dokonywać cesji wierzytelności bez zgody

                Zamawiającego.

                                                                       §   6

           

                Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, z

                zastrzeżeniem art.144 Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych

                Za porozumieniem stron umowa może być rozwiązana w każdym czasie.   

 

                                                                         §  7

 

            W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Ustawy

             z dn. 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych  oraz Kodeksu Cywilnego.

 

                                                              §  8

 

1.   Wszelkie spory wynikające z realizacji niniejszej umowy rozstrzygane będą na

      zasadach wzajemnych negocjacji przez wyznaczonych pełnomocników.

            2.   Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy kierowane będą do.

                  Sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.

           

                                                                          §  9

            Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze

            stron.

 

            UBEZPIECZYCIEL:                                                       Z A M A W I A J Ą C Y: