Zamówienia Publiczne do 60 tyś. euro
 

 

            SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ

ul.M.C. Skłodowskiej 15

16-200 Dąbrowa Białostocka
www.spzoz.home.pl

 

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

PRZETARG NIEOGRANICZONY O WARTOŚCI PONIŻEJ 60.000 EURO

 

Zakup myjni automatycznej do endoskopów giętkich

 

 

Dąbrowa Białostocka   grudzień .2006r.
INFORMACJE OGÓLNE

I. Informacje wstępne

1. Zamawiający

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

16-200 Dąbrowa Białostocka

ul. M.C.Skłodowskiej 15

Telefon(y): 712 12 06

Faks: 712 12 06 wew.36

REGON: 050583037

NIP: 545-14-64-037

e-mail: spzoz@home.pl

www.spzoz.home.pl

Konto bankowe: Bank BPH S.A. Oddział w Dąbrowie Białostockiej

Nr 63 1060 0076 0000 4011 9000 0029

Czas urzędowania: od poniedziałku do piątku w godz. 800 do 15,35

II. Tryb postępowania przy udzielaniu zamówienia

   1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu

       nieograniczonego, z zachowaniem zasad określonych ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. 

       Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

   2. Ilekroć w SIWZ zastosowane jest pojęcie "ustawa", bez bliższego określenia, o jaką

       ustawę chodzi, dotyczy ono ww. ustawy.

3. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami

Dopuszcza się następujące formy porozumiewania się: drogą elektroniczną, przez telefon, faxem, pocztą.

4. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami w kwestiach technicznych i formalnych:

·       Elżbieta Krahel-Rowińska 085-7121-206 wew.27

·       Teresa Stefańczuk   085-7121-206

 

III.Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia  jest zakup i dostawa Myjni automatycznej do endoskopów giętkich o następujących parametrach:

L.p

Parametry

 

 

 

 

 

1

Przeznaczona jest do mycia i dezynfekcji wszystkich typów zanurzalnych endoskopów giętkich

TAK

 

 

2

Posiada automatyczny proces mycia i dezynfekcji

TAK

 

 

 

3

Urządzenie realizujące automatycznie:

-    mycie wstępne z użyciem detergentu               

-          mycie zasadnicze,

-          dezynfekcję chemiczno-termiczna

-          płukanie

-   suszenie

TAK

 

 

4

Dowolność stosowania środków dezynfekcyjnych

TAK

 

 

5

Zużycie środka dezynfekcyjnego w jednym cyklu z możliwością wielokrotnego użycia płynu – zamknięty system wielokrotny proces

TAK

 

 

6

Dezynfekcja w obiegu zamkniętym

TAK

 

 

7

Dozownik płynu dezynfekującego

TAK

 

 

8

Czas mycia oraz dezynfekcji programowany przez użytkownika

TAK

 

 

9

Możliwość indywidualnego programowania pracy urządzenia przez użytkownika

TAK

 

 

10

Samodezynfekcja myjni

TAK

 

 

11

Posiada wyświetlacz wskazujący poszczególne fazy danego cyklu

TAK

 

 

12

Posiada możliwość podłączenia do standardowej instalacji hydraulicznej, oraz sieci elektrycznej jednofazowej

TAK

 

 

13

Posiada dodatkowy system filtracji

TAK

 

 

14

Posiada lampę UV

TAK

 

 

15

Posiada filtr 0,2 mikrona

 

 

 

16

Oferowana myjnia musi zapewniać jednakowe warunki mycia powierzchni wewnętrznych i zewnętrznych endoskopów

TAK

 

 

17

Wbudowany tester szczelności endoskopu

TAK

 

 

18

Drukarka umożliwiająca dokumentowanie przebiegu procesu mycia i dezynfekcji

TAK

 

 

19

Autoryzowany serwis techniczny..

Podać

 

 

20

Okres dostępności części zamiennych

Podać

 

 

21

Gwarancja min 18 miesięcy

Podać

 

 

22

Liczba bezpłatnych przeglądów zestawu w czasie gwarancji min 2 wciągu roku.

Podać

 

 

 

 

IV. Terminy

a) dotyczące przedmiotu zamówienia

  1. Termin wykonania:

      - do 31 grudnia 2006r

  2. Minimalny okres gwarancji wynosi  minimum  18 miesięcy

b) dotyczące oferty

  1. Składanie ofert - do dnia 21.12.2006r. do godziny 1000 w siedzibie zamawiającego,   

      adres Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej 16-200 Dąbrowa Białostocka

      ul. M.C.Skłodowskiej 15

  2. Otwarcie ofert –  21.12.2006 r. o godzinie 1015 w siedzibie zamawiającego j. w.

  3. Termin związania ofertą - 30 dni od upływu terminu składania ofert.

V. Informacje uzupełniające

a) dotyczące SIWZ

  1. Zamawiający nie przewiduje zebrania informacyjnego dla Wykonawców.

  2. Odpowiedzi na pytania dotyczące treści SIWZ Zamawiający udziela niezwłocznie, chyba,   

      że prośba o wyjaśnienia wpłynęła do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem  

      składania ofert. Wyjaśnienia warunków zamówienia udzielane będą z zachowaniem 

      zasad określonych w art. 38 ustawy.

 3. Zamawiający, w szczególnie uzasadnionych przypadkach może w każdym czasie przed  upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść SIWZ. Dokonaną w ten sposób  modyfikację przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ  i będzie dla nich wiążąca.

b) dotyczące oferty

  1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest zaoferowanie przedmiotu zamówienia zgodnie  

    z rozdz. II oraz złożenie oferty zgodnej z treścią SIWZ i ustawą.

 2. W części jawnej zostaną odczytane wszystkim obecnym informacje dotyczące kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia oraz informacje zawarte w złożonych ofertach zgodnie z art. 86 ust. 3 i 4 ustawy.

 3. Zamawiający może poprawić w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe w zakresie przewidzianym ustawą, zawiadamiając o tym wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty.

4. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający ma obowiązek wykluczyć Wykonawców na podstawie art. 24.ust. l i 2 ustawy

5. Zamawiający ma obowiązek odrzucić ofertę na podstawie art.89 ust. l oraz art. 90 ust. 3 ustawy.

6. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w przypadkach określonych w art. 93 ustawy. O unieważnieniu postępowania Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

7. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w niniejszej SIWZ.

8. Ofertę należy sporządzić w języku polskim na piśmie, w formie zapewniającej czytelność jej treści (pod rygorem nieważności).

9. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w tym również podmioty występujące wspólnie.

10. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie i ewentualnie faksem lub drogą elektroniczną w godzinach urzędowania podanych w rozdz. I SIWZ.

11. Wymaga się, by oferta była podpisana (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) przez osobę lub osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań (wszelkie ewentualne poprawki powinny być dokonane w sposób czytelny i dodatkowo opatrzone parafą osoby/osób podpisującej ofertę).

12. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.

13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

14. Oferta powinna być dostarczona w opakowaniu zamkniętym, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania, opatrzonym:

  • . adresem zamawiającego - Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

                                                      16-200 Dąbrowa Białostocka, ul. M.C. Skłodowskiej 15

  • . nazwą przetargu – „Zakup myjni automatycznej do endoskopów giętkich”
  • . dopiskiem - Nie otwierać przed 21.12.2006r. o godzinie 1015,

15. Zamawiający zaleca aby wszystkie strony oferty były parafowane, ponumerowane i zszyte. Wskazane aby do oferty dołączyć spis treści (nie spełnienie nie skutkuje wykluczeniem ani odrzuceniem).

c) Zmiany i wycofanie oferty.

1. Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed terminem składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej.

2.Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób co oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta należy opatrzyć napisem ZMIANA.

 

V. Wadium

     Nie dotyczy.

 

VI. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

     Nie dotyczy.

 VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane dokumenty

A)     Wykonawcy składający ofertę powinni spełnić poniższe warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy) oraz na potwierdzenie ich spełnienia złożyć poniższe dokumenty (zgodnie z art. 25 i 26 ust. 1 ustawy oraz Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dn. 19 maja 2006 poz. 605 (Dz. U. Nr 87 z dnia 24 maja 2006 r.) w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy).

Lp.

 

Wymagane warunki udziału w postępowaniu jakie musi zaoferować i spełnić Wykonawca

 

Wymagane oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu

1.

Wycena przedmiotu zamówienia

Oferta (załączniki nr 1)

Formularz Asortymentowo – Cenowy (załącznik nr 2)

2.

Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności

Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (określające zakres działalności gospodarczej), jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3.

Nie popełnienie przez osoby fizyczne, wspólników spółki jawnej, partnerów lub członków zarządu spółki partnerskiej, komplementanuszy spółki komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub osoby prawne tj. urzędujących, członków organu zarządzającego - przestępstwa w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwa przekupstwa, przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu lub innego przestępstwa popełnionego w celu osiągnięcia korzyści majątkowych

Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy (tj. dla właściciela/li lub dla każdej osoby wchodzącej w skład zarządu firmy), - tj. informacja o popełnieniu lub nie popełnieniu przestępstw jak obok - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4.

Spełnienie warunków udziału w postępowaniu

Oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 ustawy

Oświadczenie zgodne z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy

 

 

B)     Ww. dokumenty, oświadczenia lub załączniki mogą być przedstawione w formie oryginałów albo kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę tj. przez osoby reprezentujące wykonawcę lub pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą).

C)    W przypadku składania oświadczeń lub podpisywania jakichkolwiek dokumentów przez PEŁNOMOCNIKA wymagane jest dołączenie oryginału pełnomocnictwa lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

D)    Brak któregokolwiek z ww. oświadczeń, dokumentów i załączników lub złożenie ich w niewłaściwej formie będzie skutkował odrzuceniem oferty na mocy art. 89 ust. 1 ustawy.

E)     Dokumenty złożone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez wykonawcę.

 

 

 

Oferta musi zawierać:

1. Podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania wykonawcy Formularz oferty

    stanowiący   - Załącznik Nr 1 do SIWZ, 

2. Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania wykonawcy

   Formularz Asortymentowo – Cenowy  stanowiący - Załącznik Nr 2 do SIWZ,

3. Pisemne oświadczenie wykonawcy, że spełnia warunki zawarte w art. 22 Ustawy z dnia  

    29 stycznia  2004r. - Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami i nie podlega

    wykluczeniu z  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24

    Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo  zamówień publicznych z późniejszymi

   zmianami.

4.Pisemne oświadczenie wykonawcy o przyjęciu warunków podanych w SIWZ i o nie

    wnoszeniu  uwag co do jej treści oraz, że posiada zdolność do realizacji zadania.

5.Pisemne oświadczenie wykonawcy, że gwarantuje ponieść wszelkie koszty związane z

   realizacją umowy w tym koszty transportu, wyładunku i wniesienia sprzętu do Szpitala.

6.Pisemne oświadczenie wykonawcy, że gwarantuje termin dostawy towaru do 31 grudnia 2006 r.                       

7. Pisemne oświadczenie wykonawcy, że oferuje 30 dniowy termin płatności liczony od daty

    dostarczenia towaru i faktury VAT.

8. Pisemne oświadczenie wykonawcy, że wyszczególniony w formularzu cenowym sprzęt

    (myjka automatyczna do endoskopów giętkich) posiada aktualne zaświadczenia, atesty ( lub inne dokumenty) świadczące

    o wymaganym dopuszczeniu do obrotu w Polsce przedmiotu oferty zgodnie z art.5.1  

    Ustawy o wyrobach medycznych z 20.04.2004r. (Dz. U. nr 93 poz.896). Wykonawca

    zobowiązany jest dostarczyć w/w zaświadczenia i  dokumenty Zamawiającemu na każde

    jego żądanie. 

9. Pisemne oświadczenie wykonawcy, że zobowiązuje się do zainstalowania sprzętu i 

    przeszkolenia pracowników.

 

                      

VIII. Opis sposobu obliczania ceny

1. Cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, podane w cenie ogółem z podatkiem VAT. Stawkę VAT należy podać wypełniając formularz ofertowy.

2. Wykonawca może podać tylko jedną cenę w PLN - cena ta (wynikająca z przeliczeń ceny netto przez stawkę podatku VAT) musi być wyrażona z dokładnością jedynie do dwóch miejsc po przecinku z odpowiednim zaokrągleniem w dół lub w górę w następujący sposób:

- w dół - jeżeli kolejna liczba jest mniejsza od 5,

- w górę - jeżeli kolejna liczba jest większa od 5 lub równa 5.

 

IX. Kryteria oceny ofert

Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi zgodnie z ustawą, na podstawie poniższego kryterium, któremu odpowiada określona liczba punktów. Zamawiający stosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku. Ofertę najkorzystniejszą uważa się ofertę, która przedstawia najniższą cenę. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki art. 93, ust. 1 ustawy.

Cena ofertowa brutto “C”                                                      max. 100 pkt. (waga 1,00)

 

Sposób dokonywania oceny wg wzoru:

C = [{Cn: Cb} x 100] x waga

Cn - cena najniższa oferty, Cb - cena oferty badanej

 

X. Ogłoszenie wyników oraz zawarcie umowy

1. Wyniki przetargu zostaną przesłane do wszystkich wykonawców i zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego.

2. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej, w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą. O zawarciu umowy Zamawiający powiadomi niezwłocznie wybranego wykonawcę. Jeżeli Wykonawca nie podpisze umowy w wyznaczonym terminie Zamawiający uzna, iż uchyla się on od jej zawarcia.

 

XI. Wzór umowy

Wzór umowy jest załączony do SIWZ. W jej treści, podano wszelkie istotne dla zamawiającego warunki realizacji zamówienia. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zamian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, a także dostosowania wzoru umowy do odpowiedzialności solidarnej wykonawców występujących wspólnie (art. 141 ustawy).

 

XII. Środki ochrony prawnej przysługujące wykonawcy

W toku postępowania o udzielenie zamówienia, wykonawcom przysługują środki odwoławcze określone w Dziale VI "Środki ochrony prawnej" ustawy dotyczące protestów, odwołań i skarg.

 Wnoszenie i rozpatrywanie protestu.

1) Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów, oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.

2) Pisemny protest może zostać wniesiony w ciągu 7 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

3) Wniesienie protestu dopuszczalne jest tylko przed zawarciem umowy.

4) Protest wniesiony po terminie, lub wniesiony przez podmiot nie uprawniony zostanie odrzucony.

5) Wniesienie protestu po upływie terminu składania ofert do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia zawiesza bieg terminu związania ofertą.

 

 

 

Załączniki do SIWZ:

1.        Formularz „Oferta”

            2.    TABELA PARAMETRÓW TECHNICZNYCH (WYMAGANYCH) DOTYCZĄCYCH  PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

                3.     Oświadczenie Wykonawcy  zgodne z art. 22 ust. 1 ustawy

4.    Oświadczenie Wykonawcy  zgodne z art.  24 ust. 1i 2 ustawy

5.         Projekt umowy.